Jak przy większości tak dużych inwestycji, także tutaj nie brakuje sceptycznych głosów. Problematyczny wydaje się nie tylko koszt całego przedsięwzięcia, ale i kwestia jedynie czasowej koncesji na użytkowanie terenu. Mówi się o umowie na „zaledwie” 60 najbliższych lat. Utrudnieniem wydaje się być także możliwe skażenie gruntów, na których jeszcze czterdzieści lat temu stała i funkcjonowała rafineria. Konieczne będzie w tej lokalizacji przeprowadzenie tak zwanej remediacji, to jest procesu oczyszczenia z ewentualnych zanieczyszczeń.
Powiązane artykuły
Pierwszy niskopodłogowy tramwaj ForCity Smart Artic dotarł do Finlandii
Finlandia zamówiła 19 dwukierunkowych niskopodłogowych tramwajów ForCity Smart Artic. Pierwszy z pojazdów już został dostarczony do Tampere. Umowę o wartości ponad 100 mln euro zrealizuje fińska firma Škoda Transtech, będąca częścią grupy transportowej Škoda. – Tramwaje zapewnią pasażerom maksymalny komfort, na przykład dzięki ogrzewanym podłogom, podwójnym szybom lub klimatyzacji w miesiącach letnich. Pojazdy oparte są na […]
Rozjazdowy Wawer
Dźwigi, bramownice i wagonowe żurawie – wszystkie urządzenia równolegle współpracują w ramach procesu technologicznego, umożliwiającego sprawny rozładunek i zabudowę rozjazdów na będącym pod ciągłym ruchem odcinku linii kolejowej Warszawa Wawer – Warszawa Wschodnia. Budowa dodatkowej pary torów i połączeń z istniejącym układem torowym wymagała rozwiązania inżynierskiej łamigłówki związanej z konstrukcjami rozjazdowymi. Warunki brzegowe dla operacji […]
Tunel dla bezpieczeństwa podróżnych
Przejście podziemne ma zapewnić bezpieczeństwo i ułatwić dostęp do peronów pieszym i rowerzystom na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Ponadto obiekt połączy dwie strony miasta. To wspólna inwestycja PKP PLK S.A., które podpisały umowę z wykonawcą na zaprojektowanie i wykonanie robót.