Inwestycje Pasażer Wydarzenia

Wiosną ruszą kolejne prace na kolejowej “zakopiance”

Wiosną ruszą kolejne prace modernizacyjne na torach do Zakopanego. Ich efektem będą wygodniejsze i bezpieczniejsze podróże na Podhale.

Podróżni na stacji Poronin, na linii Kraków - Zakopane (Fot. Józef Syc / PKP PLK)
Podróżni na stacji Poronin, na linii KrakówZakopane (Fot. Józef Syc / PKP PLK)

PKP Polskie Linie Kolejowe zawiesiły prace na kolejowej „zakopiance”, aby ułatwić podróże pod Tatry w okresie zimowym. Do tej pory, dzięki inwestycji, zarządca zmodernizował 20 stacji i przystanków. Zmiany zaszły m.in. w Poroninie, Skawie Środkowej czy Bystrej Podhalańskiej.

W okresie ferii zimowych PKP PLK zapewniło dojazd do Zakopanego pociągów dalekobieżnych z Gdyni, Gdańska, Szczecina i Warszawy. Wygodę w podróży zapewniają dostępniejsze, lepiej przygotowane dla pasażerów stacje i przystanki. Podróżni korzystają także z efektów wcześniejszych prac, min. komfortowych obiektów między Skawiną a Suchą Beskidzką oraz Suchą Beskidzką a Chabówką i Zakopanem. Na trasie są nowe, wyższe perony, wyposażone w wiaty, ławki i oświetlenie.

Orientację ułatwiają zarówno tablice informacyjne, jak i czytelne oznakowanie. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się dostęp do pociągów ułatwiają ścieżki naprowadzające i pochylnie.

Dalsze prace na “zakopiance”

Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do 2023 r. W efekcie skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin. Ważnym efektem inwestycji jest łatwiejszy dostęp do kolei, komfortowe stacje, a także przystanki.

Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99, na odcinku SkawinaSucha BeskidzkaChabówka – Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.