Producent pojazdu opracował projekt w oparciu o platformę Mireo Plus firmy Siemens Mobility. Głównym elementem wodorowego napędu trakcyjnego są zamontowane na dachu ogniwa paliwowe. System obejmuje najnowszą generację podpodłogowych akumulatorów dostarczonych przez firmę Saft, specjalizującą się w produkcji akumulatorów. Pojazd zasilany wodorem stanowi adaptację udanej platformy pociągów regionalnych Mireo. która jest dostępna w wersji zasilanej z akumulatorów, a także z konwencjonalnym napędem elektrycznym.
Powiązane artykuły
PKP Intercity w służbie ekologii
Kolej to zielony transport przyszłości Kolej, dzięki zastosowaniu wielu ekologicznych rozwiązań, doskonale wpisuje się w koncepcję zrównoważonego rozwoju i jest zielonym transportem przyszłości. PKP Intercity realizuje liczne działania mające na celu ochronę środowiska naturalnego i będzie je nasilać, kładąc bardzo duży nacisk na działania proekologiczne w najbliższych latach. Dalszy rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu […]
Zakończyła się elektryfikacja linii Jerozolima Navon – Tel Awiw ha-Hagana
Koleje Izraelskie (IR) zakończyły pełną elektryfikację połączenia A1 na linii Jerozolima Navon – Tel-Awiw ha-Hagana. W niedzielę 6 września na odcinku Tel Awiw Savidor / Central i Hertzliya rozpoczęły się testy. Testy realizowane są bez obecności pasażerów. Ich pozytywne zakończenie pozwoli rozpocząć na linii przewozy komercyjne i wyeliminuje konieczność przesiadania się podróżnych między Jerozolimą a […]
Łódzka Kolej Aglomeracyjna kupi kolejne hybrydy
Prezes ŁKA Janusz Malinowski i Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego podpisali umowę na dofinansowanie zakupu dwóch pociągów o napędzie elektryczno-spalinowym. Tym samym przewoźnik skorzysta z prawa opcji, które przewiduje podpisany w kwietniu ub.r. kontrakt ze spółką Newag. Zakup składów elektryczno-spalinowych jest kolejnym etapem rozwoju łódzkiej kolei, w którym spółka inwestuje w powiększanie swojej floty pociągów. […]