Od niedzieli 13 czerwca na trasę z Przeworska do Stalowej Woli i Lublina wracają połączenia bezpośrednie. PKP PLK kończą prace remontowe na odcinkach między Przeworskiem i Grodziskiem Dolnym oraz Leżajskiem i Nową Sarzyną. Inwestycja kosztuje 11 mln zł.
![](https://raportkolejowy.pl/wp-content/uploads/2021/06/csm_Wymieniony_tor_na_odcinku_Nowa_Sarzyna_-_Lezajsk__fot._Anna_Mleczko_047afc9d02.jpg)
Sprawne, bezpieczne i bezpośrednie podróże zapewni m.in. wykonany remont torów i przejazdów kolejowo-drogowych. Na trasie pojawi się 8 pociągów regionalnych oraz 10 dalekobieżnych (Przemyśl-Warszawa, Rzeszów-Szczecin, Lublin-Wrocław). Z trasy dogodniej skorzystają również pociągi towarowe.
Na jednotorowym odcinku Przeworsk Gorliczyna – Grodzisko Dolne przebudowano przepusty, wymieniono szyny i podkłady oraz wykonano niezbędne prace torowe. Na dwutorowym odcinku Leżajsk – Nowa Sarzyna remont objął 4 km toru. Sprawny przejazd pociągów zapewni wyremontowany most w Jelnej nad rzeką Malinianką.
Dla zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym przebudowano przejazdy kolejowo-drogowe. Na czterech skrzyżowaniach – w Jelnej, Tryńczy oraz w Przeworsku, będzie lepszy stan jezdni i toru. Kierowcy płynnie przejadą przez tory.
![](https://raportkolejowy.pl/wp-content/uploads/2021/06/Odcinek_linii_kolejowej_Przeworsk_-_Grodzisko_-_Dolne__poc._roboczy_jedzie_po_zmodernizowanym_przepuscie__fot._Maciej_Mirek.jpg)
Prace na trasie Przeworsk – Nowa Sarzyna od 19 kwietnia do 13 czerwca wymagały wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej. Zmiany przewidziano i uwzględniono w rozkładzie jazdy. Niektóre roboty – zgodnie z planem, będą wykonane do 31 lipca br. bez wpływu na kursowanie pociągów. Na zadanie, Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 11 mln zł.
Pociągiem z Podkarpacia na Lubelszczyznę
Polskie Linie Kolejowe konsekwentnie zwiększają możliwości podróży pociągiem w regionach i połączeniach międzyregionalnych. Między województwem podkarpackim a lubelskim, na odcinku Przeworsk – Stalowa Wola za ponad 44 mln zł z budżetu oraz środków własnych, PLK zrealizowały zadania w latach 2018 – 2020. Efektem są coraz sprawniejsze i bezpieczniejsze przejazdy. Modernizacja linii na odcinku Lublin -Stalowa Wola Rozwadów sprawiła, że kolej jest bardziej dostępna a pasażerowie korzystają z krótszych podróży. Przedsięwzięcia zrealizowano za ponad 450 mln zł netto w ramach unijnego Projektu Operacyjnego Polska Wschodnia, dofinansowanie wyniosło 75 procent wartości całego projektu.
![](https://raportkolejowy.pl/wp-content/uploads/2021/06/csm_Zmodernizowany_przepust_na_odcinku_Przeworsk_-_Grodzisko_Dolne___l._nr_68___fot__Andrzej_Mirek_2b4d2f4346.jpg)