Pasażer Tabor

Zgoda UTK na obsługę trasy Wiedeń – Przemyśl przez RegioJet

Czeski przewoźnik RegioJet nie zwalnia tempa i odważnie wchodzi z nową ofertą. Operator otrzymał właśnie zgodę Urzędu Transportu Kolejowego na realizację przewozów pasażerskich na trasie Wiedeń Hbf. – Przemyśl Główny.

Pierwszy pociąg ruszy już w grudniu 2021 roku?

UTK wydało zgodę na obsługę trasy pomiędzy 12 grudnia 2021, a 12 grudnia 2026 roku. Jak jednak sugerują przedstawiciele RegioJet, rozkład jazdy nie pozwoli raczej na uruchomienie przejazdów już w przyszłym miesiącu. Najbardziej prawdopodobnym terminem rozpoczęcia obsługi jest rok 2023.

Połączenie kolejowe Przemyśl – Wiedeń będzie organizowane w godzinach nocnych i obsługiwane przez jedną parę pociągów (w trybie codziennym). Nocny skład będzie wyruszał z Przemyśla o godzinie 20:45, a drogę powrotną rozpocznie w Wiedniu o 21:07. RegioJet zapowiada wykorzystanie od 6 do 12 wagonów z miejscami siedzącymi oraz do leżenia.

Jako pociąg międzynarodowy będzie on objęty biletami o tym samym charakterze, to jest bez możliwości korzystania z przejazdów regionalnych. Na trasie Przemyśl – Wiedeń będą obowiązywały tylko przystanki do wejścia, natomiast skład powrotny będzie zatrzymywał się na stacjach „do wyjścia”.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że Urząd Transportu Kolejowego wydał decyzję w bardzo krótkim czasie – proces trwał zaledwie 5 miesięcy, a faktyczne postępowanie ruszyło na początku sierpnia. Podstaw tak błyskawicznego działania należy szukać w decyzji PKP Intercity, które zrezygnowało z badania równowagi ekonomicznej.