Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Zima nie przerwała inwestycji kolejowych w nadmorskich portach [ZDJĘCIA]

Trudne warunki atmosferyczne i śnieg nie przerwały inwestycji kolejowych prowadzonych w portach Szczecin i Świnoujście. Wykonawca ułożył już 26 km nowych torów. Efektem inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. będzie sprawniejszy i bezpieczniejszy przewóz większej ilości towarów. Koszt prac to 1,5 mld zł.

Fot. Paweł Styczeń / PKP PLK

W rejonie stacji Szczecin Port Centralny ułożonych zostało już 17 kilometrów nowych torów. Wykonawca montuje słupy i konstrukcje wsporcze nowej sieci trakcyjnej. Instalowane są kolejne urządzenia sterowania ruchem. Pod torowiskiem wzmacniany jest grunt, wykonywane jest odwodnienie, by zapewnić sprawny przejazd cięższych pociągów towarowych. Przebudowywana jest również infrastruktura na Ostrowie Grabowskim (zarządzana przez ZMPSiŚ SA). Sprawny i bezpieczny przewóz towarów do portu zapewni przebudowa trzech wiaduktów i mostu kolejowego nad rzeką Parnicą.

Na stacji Świnoujście zakończono prace na drodze dla pieszych między peronami przystanku Świnoujście Port a stacją Świnoujście. Wykonane jest około 9 km nowych torów wraz z siecią trakcyjną. Montowane są rozjazdy, ważne elementy układu torowego, odpowiadające za sprawną obsługę pociągów na stacji.

Prace obejmują stację Lubiewo. Zdemontowana została sieć trakcyjna oraz tory między Lubiewem a Świnoujściem. Zabudowane są nowe rozjazdy i wywieszona sieć trakcyjna. Korzystną zmianą dla podróżnych będzie lepszy dostęp do pociągów na przystanku osobowym Świnoujście Warszów. Na nowej konstrukcji peronu zamontowane zostaną wiaty, ławki, oświetlenie i oznakowanie. Przystanek będzie włączony do obsługi wraz z nowym torem pomiędzy przystankiem osobowym Świnoujście Przytór a stacją Świnoujście. Budowa drugiego toru poprawi przepustowość linii i pozwoli na kursowanie większej liczby pociągów.

W rejonie Euroterminalu wzmocniono już grunt pod budowę nowych torów. Prace na torach dojazdowych do portów prowadzone są etapowo, aby zapewnić dostęp transportu kolejowego do nabrzeży.

Czytaj dalej >