Raport z Polski Tabor

ZNTK “Mińsk Mazowiecki” z umową na naprawy P4 Impulsów Kolei Mazowieckich

Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. wykonają  naprawy w poziomie utrzymania  P4 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii 45WE „Impuls”  Kolei Mazowieckich

Naprawy w poziomie utrzymania P4, to tzw. naprawy rewizyjne, obejmujące  przegląd podzespołów i zespołów, połączony z częściowym ich demontażem z pojazdu trakcyjnego, a także naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych. Wykonanie napraw w poziomie utrzymania P4 odbywa się po przebyciu przez pojazd 1 000 000 km lub co 6 lat. Dla  „Impulsów” Kolei Mazowieckich będzie to pierwsza tego typu naprawa.

Umowę dotyczącą wykonania tego zadania podpisali 1 lutego 2021 r.: Robert Stępień, prezes zarządu km, i Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny km, oraz ze strony wykonawcy: Krzysztof Adamski, prezes zarządu, dyrektor generalny, oraz Jacek Bilski – wiceprezes zarządu, dyrektor produkcji.

W sumie umowa obejmuje 12 napraw elektrycznych zespołów trakcyjnych z terminem zakończenia jej realizacji do 30 czerwca 2022 r. Wartość umowy opiewa na blisko 45 mln zł brutto.

ZNTK w Mińsku to jeden z naszych najważniejszych partnerów, z którym współpracujemy właściwie od samego początku istnienia spółki. To właśnie temu zakładowi powierzyliśmy zdecydowaną większość napraw naszych pojazdów. Przypomnę, że obecnie zakład realizuje dla km naprawy ezt EN57 AL. Pojazdy 45 WE wyprodukowane przez Newag Nowy Sącz dobrze spisywały się w pierwszym okresie eksploatowania przez Koleje Mazowieckie i są pozytywnie oceniane przez naszych pasażerów. Liczę, że po pierwszych  naprawach rewizyjnych w ZNTK Mińsk Mazowiecki  oceny tego taboru będą na tym samym poziomie – powiedział prezes Czesław Sulima.