Lokomotywy Griffin produkcji Newag S.A. wyposażone zostały w najnowsze urządzenia pokładowe ETCS Trainguard 200 od Siemens Mobility zgodne z Baseline 3.4.0. Według świadectwa UTK zezwolenie jest ważne bezterminowo, bez ograniczeń eksploatacyjnych.
W ciągu ostatnich 4 lat firma Siemens Mobility dostarczyła do lokomotyw i elektrycznych zespołów trakcyjnych nowosądeckiego producenta ponad 200 urządzeń pokładowych Trainguard ETCS. Firma wyposażyła w ten sposób m.in. pojazdy Dragon 2, a także najnowsze lokomotywy Grifiin. Umowa ramowa między obiema firmami obowiązuje do 2023 r.
Urządzenia pokładowe Siemensa są kompaktowe, oraz praktycznie bezobsługowe w procesie eksploatacji. Nowa wersja ETCS poziomu 2 zgodna z Baseline 3.4.0 wprowadza m.in. kilka dodatkowych funkcji – zmienia na przykład sposób obliczania drogi hamowania na bardziej optymalny, co pomaga w pracy maszynisty.
– To już kolejny wspólny projekty w którym wraz z Newagiem potwierdziliśmy dojrzałość naszych procesów i produktów. Pokazaliśmy też, że na lokalnym rynku możliwe jest przeprowadzenie wszystkich niezbędnych weryfikacji oraz testów, które pozwalają uzyskać bezterminowe zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji bez ograniczeń, co było ostatnimi czasy kwestionowane przez innych producentów. Co ważne, proces certyfikacji przebiegł w rekordowo krótkim czasie – powiedział Radosław Oblizajek, kierownik rozwoju biznesu urządzeń pokładowych w Siemens Mobility Sp. z o.o.
Współpracę z Siemens Mobility skomentował Prezes Zarządu NEWAG S.A.
– Lokomotywy Elektryczne Griffin cechują się wysokim standardem bezpieczeństwa, posiadają certyfikat zgodności z systemem ETCS poziomu 2 baseline 3.4.0, który ma za zadanie zapewnić interoperacyjność transportu kolejowego. Współpraca NEWAG z firmą Siemens jest przykładem profesjonalizmu i zaangażowania w innowacyjność oraz wysoką jakość oferowanych produktów. – powiedział Zbigniew Konieczek, Prezes Zarządu NEWAG S.A.