Podczas ubiegłorocznych wakacji największą popularnością cieszyło się połączenie pomiędzy Warszawą a Krakowem. Tymczasem tego lata liderem wśród podróżnych stała się relacja Warszawa – Trójmiasto.
Od początku wakacji, czyli od piątku 26 czerwca do końca lipca 2020 roku, PKP Intercity przewiozło pomiędzy Warszawą a Trójmiastem blisko 30% więcej pasażerów niż między Warszawą a Krakowem. Popularność pociągów na trasie do Gdyni rośnie bardzo dynamicznie. Często wybierane przez podróżnych są także pociągi do innych nadmorskich miejscowości, takich jak Kołobrzeg, Świnoujście, Ustka, Łeba i Hel.
Poza trasą pomiędzy stolicą a Trójmiastem, w czasie tegorocznych wakacji największą popularnością wśród pasażerów PKP Intercity cieszą się na razie przejazdy między Warszawą a Krakowem, Białymstokiem czy Poznaniem.
Liczba pasażerów cały czas rośnie
Od początku wakacji, czyli od piątku 26 czerwca br. do końca lipca br. PKP Intercity przewiozło ponad 3,4 mln pasażerów. Liczba osób wybierających podróże z kolejowym przewoźnikiem stale rośnie, obecnie pociągami PKP Intercity podróżuje już pięć razy więcej osób niż jeszcze w maju. Przez pierwsze dwa tygodnie wakacji, czyli od 26 czerwca do 10 lipca br., PKP Intercity przewiozło ponad 1,2 mln pasażerów. Zaś w ciągu dwóch ostatnich tygodni lipca – od 17 do 31 lipca br. – blisko 350 tys. osób więcej.
Bilet kupimy jeszcze szybciej
Zmiana w regulaminie, która m.in. skraca czasy na zakup, zwrot i wymianę biletów z systemu e-IC weszła w życie 5 sierpnia br. Dotychczas obowiązujące 15 min na zakup i zwrot oraz 30 min na wymianę biletu zostały skrócone do 5 min przed odjazdem pociągu (z wyjątkiem sprzedaży niektórych biletów w komunikacji międzynarodowej – wagony sypialne i z miejscami do leżenia; a także zwrotów biletów w komunikacji międzynarodowej). Dzięki temu podróżni w jeszcze bardziej elastyczny sposób mogą planować swoje wyjazdy z narodowym przewoźnikiem.
Szczegóły zmian uwzględnione zostały w regulaminie e-IC (elektroniczny system sprzedaży) – TUTAJ
Rezerwacja przez mobilne aplikacje
PKP Intercity ukończyło także prace nad udostępnieniem rezerwacji miejscówek do biletów okresowych w aplikacjach IC Mobile Navigator i SkyCash na przejazdy w pociągach TLK oraz IC. Zmiana ta – również dostępna od 5 sierpnia br. – jest ułatwieniem przygotowanym szczególnie dla pasażerów korzystających z biletów odcinkowych, a więc dla tych, którzy nie zawsze mają możliwość wcześniejszego precyzyjnego wybrania połączenia.
Szczegóły rozwiązań podaje regulamin sprzedaży biletów przez aplikację mobilną IC Mobile Navigator i SkyCash (regulamin SkyCash-IC) – TUTAJ
Rezerwacja obowiązkowa
Od 4 czerwca br. obowiązuje rezerwacja miejsc we wszystkich kategoriach pociągów: Twoich Liniach Kolejowych (TLK), InterCity (IC), Express InterCity (EIC) oraz tak jak do tej pory, Express InterCity Premium (EIP). Bilety jednorazowe są wydawane wyłącznie ze wskazaniem miejsca do siedzenia. Z kolei od osób podróżujących z biletem okresowym jest wymagane posiadanie rezerwacji miejsca na konkretne połączenie. PKP Intercity już z początkiem czerwca wprowadziło możliwość nabycia rezerwacji miejsca poprzez stronę internetową, także do biletów kupionych w innych kanałach sprzedaży.