Pod koniec sierpnia pierwszy z 32 nowych pociągów Omneo Premium zamówionych przez Region Centralny-Dolina Loary wyjechał na francuskie tory. W Orleanie zaś wkopany został kamień węgielny pod budowę centrum konserwacyjnego pojazdów.
W następstwie porozumienia, podpisanego w 2017 r. z Region Centralny – Dolina Loary stał się od 1 stycznia 2018 r. organem organizującym przejazdy dla linii kolejowych Paryż – Orlean – Tours, Paryż –Bourges-Montluçon i Paryż – Montargis. Linie te włączone zostały do regionalnej sieci mobilności międzymiastowej „Rémi” i nazwane „Rémi Express”.
W ramach transferu Region uzyskał dofinansowanie od państwa w wysokości 480 mln euro, z czego 460 mln euro zostało przeznaczone na zakup 32 nowych składów Omneo Premium zbudowanych przez spółkę Bombardier.
25 sierpnia pierwszy z dostarczonych pojazdów wyjechał na francuskie tory. W inauguracyjnym przejeździe udział wziął prezydent Regionu – François Bonneau, Prezes i Dyrektor Generalny SNCF Jean-Pierre Farandou, zastępca dyrektora generalnego SNCF odpowiedzialny za terytoria Frank Lacroix, a także przedstawiciele państwa, władz lokalnych i firmy Bombardier. Nowe pociągi produkowane w Crespin zastąpią obecne składy Corail do końca 2022 roku.
Aby zapewnić utrzymanie nowych pojazdów, Region, przy współpracy z francuskim rządem, sfinansuje budowę nowego centrum technicznego w Orleanie. We wtorek 25 sierpnia przedstawiciele francuskich władz państwowych i regionalnych wzięli udział w akcji wmurowania kamienia węgielnego pod inwestycję. Centrum rozpocznie działalność jesienią 2022 r.
Budowę obiektu realizować będą firmy lokalne. Ich czas pracy wyniesie łącznie 11 tys. 150 godzin.
Un nouveau technicentre en construction ?et de nouvelles rames? #OmneoPremium en @RCValdeLoire ! ➡️Aux côtés de @JPFarandou @GroupeSNCF pour construire avec le Président @fbonneau et ses équipes une stratégie ambitieuse de mobilité durable adaptée au territoire @RemiTrain pic.twitter.com/7ip1hk74KQ
— Frank Lacroix (@Frank__Lacroix) August 25, 2020