Słowackie Przedsiębiorstwo Kolejowe (ZSSK) zaprezentowało pierwsze zdjęcia z produkcji nowych pojazdów dla Tatrzańskich Kolei Elektrycznych. Kontrakt realizuje szwajcarska firma Stadler Rail. Pięć zestawów gotowych będzie do 2022 r.
Kontrakt przewiduje dostawę pięciu jednostek elektrycznych GTW oraz lokomotywy dualnej. Koszt to 38 mln euro.
Skład oferować będzie 91 miejsc siedzących oraz dwa dla pasażerów na wózkach inwalidzkich. Jednostki wyposażone zostaną w napęd hybrydowy i koło zębate, dzięki czemu będą mogły kursować od Szczyrby do Szczyrbskiego Jeziora oraz na innych liniach TEŽ.
Lokomotywa posiadać będzie napęd elektryczny i spalinowy. W okresie zimowym pojazd posłuży także jako pług śnieżny. Jak zaznacza producent, może być ona sterowana zdalnie.
Pasażerowie skorzystają z klimatyzacji, sieci Wi-Fi oraz systemu informacyjnego. Skład zyska biało-czerwoną kolorystykę. Zewnętrzna strona zyska także okleinę – szczyty Tatr Wysokich.
Pierwsze jednostki pojawią się w Tatrach wysokich w przyszłym roku.