Hitachi Rail z powodzeniem prowadzi testy swojego pierwszego tramwaju zasilanego we Florencji, jest to ważny krok na drodze do rozszerzenia oferty firmy w sprzedaży tego typu pojazdów na całym świecie. Ponadto wpisuje się to w jej globalną strategię, w której centrum jest dekarbonizacja i zrównoważony rozwój.
Tramwaj ma dołączyć do rosnącej listy produktów akumulatorowych opracowywanych przez Hitachi. Wykorzystanie zasilania akumulatorowego pozwala zarówno zaoszczędzić na budowie napowietrznej trakcji, jak i poprowadzić linie w zabytkowym otoczeniu, bez niepotrzebnej ingerencji w przestrzeń miejską.
Podczas testów akumulatory zainstalowano w tramwaju Sirio. Jazdy odbywały się podczas regularnych kursów na odcinku między Stazione-Alamanni i Fortezza, który tramwaj pokonywał z wykorzystaniem akumulatorów. Powrót energii odzyskanej podczas hamownia, pozwalał na dalsze oszczędności.
Pociągi z zasilaniem bateryjnym Hitachi są już używane w Japonii. Firma ma dostarczyć hybrydowe zespoły trakcyjne Caravaggio z napędem elektrycznym i spalinowym do obsługi regionalnych usług Trenitalia (główny operator kolejowy we Włoszech). Ponadto współpracuje z firmą leasingową Eversholt Rail w celu opracowania podpodłogowego zestawu akumulatorowego, który zostanie przetestowany w międzymiastowym pociągu klasy 802 przez brytyjską Great Western Railway.
Andrea Pepi, szef sprzedaży i projektów we Włoszech, Hitachi Rail, powiedział:
– Testy tramwajów są kamieniem milowym, ponieważ jesteśmy pionierami tej nowej technologii, która pozwala nam współpracować z naszymi klientami w celu obniżenia kosztów infrastruktury, jednocześnie oferując przyjazny dla środowiska transport publiczny. Mamy nadzieję, że ta udana próba we Włoszech stworzy dla nas nowe możliwości na całym świecie.
Burmistrz Florencji Dario Nardella powiedział:
– Cieszymy się, że Hitachi Rail wybrało tramwaj we Florencji, aby przetestować tę innowację. Tramwaje na baterie mogą zrewolucjonizować transport publiczny, zwłaszcza w historycznych centrach, gdzie potrzeba mniej ingerującej i bardziej zrównoważonej komunikacji. – Wyniki testu utorowały drogę do wyeliminowania słupów z placu Piazza della Stazione, na co liczyliśmy od momentu uruchomienia linii – dodał. Planowane przedłużenie Bagno a Ripoli ma obejmować 2,5 km trasy wolnej od sieci trakcyjnej.