Budowa stacji Warszawa Zachodnia wchodzi na kolejny etap – ten rozpocznie się 26 marca. Prace obejmą dwa perony oraz jeden tor linii dalekobieżnej Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna. PKP PLK oraz PKP Intercity przygotowały zmienione trasy dla pociągów dalekobieżnych.
Przebudowa Warszawy Zachodniej to kolejny etap modernizacji linii średnicowej i jedna z najbardziej ambitnych koncepcji kolejowych ostatnich lat. Podróżnym na stacji Warszawa Zachodnia komfort zapewnią nowe zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Na stacji Warszawa Zachodnia podróżni dzięki nowoczesnym systemom i technologiom zyskają obsługę na najwyższym poziomie. Sprawniejsze będzie zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym. Zgodnie z koncepcją kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.
26 marca rozpocznie się kolejny etap przebudowy Warszawy Zachodniej. Wyłączone z użytku zostaną dwa perony linii dalekobieżnych nr 6 i nr 7. Prace wymagają wstrzymania ruchu pociągów na jednym torze linii dalekobieżnej pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Centralną.
Zarządca infrastruktury na etapie przygotowania prac i konstrukcji rozkładu jazdy ustalił z przewoźnikami warunki utrzymania sprawnej komunikacji dalekobieżnej, regionalnej i aglomeracyjnej w obrębie Warszawskiego Węzła Kolejowego.
Stacja Warszawa Gdańska jest przygotowywana na przyjęcie większej liczby pasażerów. Na trzech peronach będą schody ruchome, które ułatwią drogę do przejścia i komunikacji miejskiej. W połowie roku gotowe będą dwie nowe kładki.
Stacja Warszawa Główna planowana jest do uruchomienia od 14 marca. Z jej peronów będą korzystać podróżni niektórych połączeń Polregio, Kolei Mazowieckich i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Jak korekta rocznego rozkładu jazdy zmieni kursowanie PKP Intercity?