Inwestycje Wydarzenia

Na odcinku Warka – Dobieszyn pojedziemy dwutorowo

Pociągi z Warki w stronę Radomia, na odcinku do Dobieszyna, kursować będą dwoma torami – informują PKP Polskie Linie Kolejowe. Pierwsze składy miną się tak już 14 marca. PLK skracają o kolejne kilometry wąskie gardła między Warką a Radomiem. Inwestycja za ponad 600 mln zł jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z udziałem środków UE z POIiŚ.

Fot. L. Brylowski / PKP PLK

Dwutorowa trasa kolejowa zwiększa sprawność połączeń i ogranicza niespodziewane przerwy w kursowaniu pociągów. Podróżni pojadą m.in. nowym mostem kolejowym nad Pilicą.

Od lutego pociągi kursowały jednym torem od Warki do Dobieszyna. Za dwa dni – od 14 marca – przy oddaniu do ruchu drugiego toru – pasażerowie skorzystają także z nowych peronów w Grabowie i Strzyżynie. Są wyposażone w wiaty, oświetlenie i tablice z informacjami. Dogodne dojścia zapewnią dostępność do kolei także osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.

Prace postępują na odcinku z Dobieszyna do Lesiowa. Obok wybudowanego już jednego toru i sieci trakcyjnej układany jest drugi. Postępuje budowa przystanku Radom Stara Wola. W Radomiu na ul. Kozienickiej rozebrano już stary wiadukt i wykorzystywana jest tymczasowa kładka. Nowe wiadukty powstają na ul. Gołębiowskiej oraz na ul. Żółkiewskiego. Przywrócenie ruchu pociągów do Radomia zaplanowano na połowę czerwca.

Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Dzięki temu skróci się czas podróży ze stolicy na południe Mazowsza.

Wartość projektów na przebudowę odcinków Czachówek – Warka oraz WarkaRadom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.

Dodaj komentarz