Prace na stacji Warszawa Zachodnia trwają. Aktualnie wykonywane są one przy peronach i przejściu podziemnym. Obejmują także wiadukt kolejowy nad al. Prymasa Tysiąclecia. Wartość robót to ok. 2 mld zł netto.
Prace obejmują remont wiaduktu kolejowego nad al. Prymasa Tysiąclecia. Poprawią one stan obiektu na kolejne lata. Wykonawca wymieni zewnętrzną warstwę betonu, a cała konstrukcja zostanie wzmocniona i zabezpieczona przed korozją.
Roboty w środkowej części wiaduktu zaplanowano do lipca br. Organizacja ruchu została uzgodniona z Miejskim Zarządem Dróg w Warszawie. Dla kierowców przygotowane są znaki oraz tablice informacyjne. Komunikacja między dzielnicą Wola a Ochota będzie utrzymana z wyłączeniem środkowej nawy tunelu. Wykonawca – zgodnie z wcześniejszymi informacjami – rozpocznie roboty po godz. 21:00 w piątek 9 kwietnia.
Na budowie pracuje ponad 70 podwykonawców i dostawców – to 550 osób i 150 jednostek ciężkiego sprzętu. Demontowane są dwa perony dalekobieżne. Wykonawca zdjął stare konstrukcje wiat oraz tory. Gotowe są filary nowego przejścia nad peronami. W kwietniu planowane jest nasuwanie na filary stalowych elementów kładki. Przebudowano dziesiątki kolizji w podziemnych instalacjach. Wykonawca wywiózł grunt i przygotował teren budowy centrum sterowania oraz pomieszczeń do obsługi stacji. Kontynuowane są prace przy ścianach szczelinowych podziemnej konstrukcji stacji – aż do głębokości 26 metrów.
Przebudowa Warszawy Zachodniej i modernizacja linii średnicowej to jedna z największych inwestycji kolejowych ostatnich lat. Podróżnym na stacji Warszawa Zachodnia komfort zapewnią nowe zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Sprawniejsze będzie zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym. Kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.
Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace na stacji Warszawa Zachodnia to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 2 mld zł netto. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.