Przetarg na dostawę 16 nowych pociągów elektrycznych na potrzeby kolei bułgarskich (BDZ) pozostał nierozstrzygnięty. Procedura została zakończona z powodu nieobecności dwóch z trzech uczestników negocjacji.
Przetarg ogłoszony przez bułgarskiego przewoźnika wart był ok. 247 mln lewów (126,2 mln euro). Jego unieważnienie spowodowane zostało nieobecnością dwóch z trzech uczestników – rumuński oddział Alstom Ferroviaria SpA oraz konsorcjum składające się z firm Stadler Polska oraz szwajcarskich Stadler Bussnang i Stadler Service.
– Firmy nie wzięły one udziału w etapie negocjacji i nie oświadczyły, że ich wstępne oferty są ostateczne – podało BDZ Holding.
Trzecim uczestnikiem przetargu było Siemens Mobility Austria i Siemens Mobility Bułgaria. Przyznanie im kontraktu naruszyłoby zasadę wolnej konkurencji. Oferta konsorcjum przekraczała założoną cenę.
Konsorcjum Siemens Mobility Austria – Siemens Mobility Bułgaria zaproponowało dostawę ezt za 262,9 mln lewów.
Zgodnie z oświadczeniem BDZ Holding od decyzji Pasażerów BDZ o unieważnieniu przetargu można się odwołać w ciągu dziesięciu dni od jego publikacji.
Według oczekiwań bułgarskiego przewoźnika, 16 pociągów dostarczonych ma zostać w ciągu 3 lat od daty podpisania umowy. Pierwsza dostawa szacowana jest w ciągu dwóch lat.