Rozpoczęli pracę po godz. 5.00 i kontynuowali ją do późnych godzin nocnych – łącznie ponad 20 godzin. Tak wyglądało betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego w Krakowie. To istotny element budowy przeprawy – przyspieszy ona przejazd pociągów dalekobieżnych przez miasto. Docelowo w tym miejscu powstaną trzy przeprawy i dodatkowe tory.
Fot. Piotr Hamarnik / PKP PLKW czasie pracy wykonawcy wylali na płytę mostu ok. 1,2 tys. metrów sześciennych betonu. Liczba ta odpowiada ilości mieszczącej się przeszło w 130 betonowozach. Podawany był równocześnie z obydwu brzegów i sąsiedniego mostu przez 4 pompy.
Akcji, ze względów technologicznych, nie można było przerwać, a beton musiał być wylewany w ściśle określonych warunkach atmosferycznych.
– Nowe mosty kolejowe w Krakowie to wyższa jakość podróży pociągiem. Dzięki tej inwestycji istotnie skróci się czas przejazdu pociągów. Realizacja tego zadania da nowe możliwości dla rozwoju kolei aglomeracyjnej, z której pasażerowie korzystają coraz chętniej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Betonowanie środkowego przęsła to kluczowy etap budowy nowej krakowskiej przeprawy. Gdy materiał stężeje wykonawcy przystąpią do montażu stalowych elementów konstrukcji. W sumie most będzie się składał z trzech łukowych przęseł. Znajdą się na nim dwa tory kolejowe, przeznaczone przede wszystkim dla pociągów dalekobieżnych, które będę pokonywać Wisłę z prędkością 100 km/h. Obiekt będzie gotowy w I połowie 2022 roku.
– Inwestycja PLK nie tylko poprawi warunki podróży koleją, ale również stanie się nową wizytówką miasta. Nowe mosty kolejowe nad Wisłą pozytywnie wpiszą się lokalny krajobraz – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W sumie nad Wisłą PLK zaplanowały trzy mosty kolejowe. Po pierwszym już jeżdżą pociągi. Pozostałe dwa są w budowie. Ostatnia przeprawa będzie podzielona na część dla pociągów, oraz pieszych i rowerzystów. Dzięki temu poprawi się komunikacja w centrum miasta i zwiększy dostęp do przystanku Kraków Zabłocie.
Nowa kolej w Krakowie – dla sprawnych połączeń lokalnych i międzynarodowych
Budowa nowych mostów kolejowych w Krakowie to część projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Inwestycja za przeszło 1 mld zł, współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę” zapewni sprawny przejazd pociągów międzynarodowych, dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych, a rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego pozwoli przewoźnikom na uruchomienie większej liczby połączeń.
Brno: Miejski przewoźnik w połowie czerwca wycofał z eksploatacji wszystkie trzy nowe tramwaje EVO2. Powodem tej decyzji były wady łożysk silników trakcyjnych. Jak informuje Jan Seitl, dyrektor ds. Transportu w DPMB, problem już został rozwiązany, a zdarzenie nie miało wpływu na bezpieczeństwo podróżnych i użytkowników dróg. Brno DP chce kupić łącznie 41 tramwajów EVO2. Producent […]
Jak stale rosnące ceny energii elektrycznej zmienią rynek branży kolejowej w Polsce? O tym rozmawiali w Urzędzie Transportu Kolejowego przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, przewoźników kolejowych i PKP Energetyki. Uczestnicy spotkania wyrazili duże zaniepokojenie sytuacją na rynku. Przewoźnicy wskazywali na trudności w zbilansowaniu swojej działalności, zwracali również uwagę na problemy z planowaniem wydatków na najbliższe lata. Z […]
Niemiecka prokuratura stawia zarzuty po tragicznym wypadku pociągu w Bawarii. O doprowadzenie do katastrofy kolejowej i narażenie zdrowia, a także życia wielu pasażerów, oskarżyła trzech pracowników Deutsche Bahn. Do wykolejenia pociągu Deutsche Bahn doszło 3 czerwca w Burgrain, nieopodal Garmisch-Partenkirchen w Bawarii. Śmierć w wyniku zdarzenia poniosło pięć osób, w tym 14-letni chłopak. Rannych zostało […]