W następstwie działań podjętych przez rząd czeski i Unię Europejską, kierownictwo Instytutu Badań Kolejnictwa (VUZ- Výzkumný Ústav Železniční, a.s. ) zdecydowało na dzisiejszym porannym spotkaniu zerwać stosunki handlowe z Rosją i Białorusią. Spółka, która w 100% należy do Kolei Czeskich, poinformowała o tym w komunikacie prasowym.
VUZ to istotny instytut w Europie w dziedzinie badań i certyfikacji taboru
Martin Bělčík, Prezes Zarządu:
– Instytut Kolejnictwa to firma zbudowana na dwóch podstawowych zasadach naszej pracy – bezstronności i niezależności. Obie te zasady są nierozłączne, tworzą nasze DNA i są naszym największym atutem. Uważamy za swój obowiązek bronienie tych zasad nie tylko w naszej pracy, ale we wszystkich naszych działaniach i zachowaniu.
Według niego firma ma wielu partnerów biznesowych na Ukrainie.
– Atak na Ukrainę uważamy za amoralny, bezwzględny i barbarzyński – to zamach na niepodległość Ukrainy. Dlatego włączamy się w inicjatywy rządu Republiki Czeskiej i UE oraz kończymy wszystkie nasze działania biznesowe z Rosją i Białorusią.
VUZ to istotny instytut w Europie w dziedzinie badań i certyfikacji taboru, specjalizuje się w świadczeniu profesjonalnych usług i kompleksowej oceny, certyfikacji i testowania taboru kolejowego oraz systemów kolejowych.
Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) poszukuje projektanta i wykonawcy nowych mundurów dla swoich pracowników. Przedsiębiorstwo chce wdrożyć nowe stroje w 2025 r., bowiem we wrześniu przyszłego roku wygasa umowa z dotychczasowym usługodawcą. O przetargu na wykonawcę nowego umundurowania spółka BVG informuje na swojej oficjalnej stronie. Wskazuje także wytyczne, co do jakości i wykonania odzieży służbowej. Ta musi […]
Ministerstwo Infrastruktury opublikowało w Biuletynie Informacji Publicznej tzw. Listę Prezesa UTK – zbiór właściwych krajowych specyfikacji technicznych i dokumentów normalizacyjnych, których zastosowanie umożliwia spełnienie zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjności systemu kolei dla pojazdów kolejowych. Opublikowana Lista Prezesa UTK w zakresie wymagań dla pojazdów kolejowych jest dokumentem zaakceptowanym przez Agencję Kolejową UE i zastępuje dotychczasową Listę Prezesa […]
ÖBB Rail Cargo (RCG) zwiększa częstotliwość połączeń intermodalnych na linii Triest – Wiedeń – Linz – Triest. Od 1 marca przewoźnik realizować będzie po dwa kursy tygodniowo. Cotygodniowe połączenia trójkątne FCL (Full Container Load) i FTL (Full Truck Load) między portem Triest, Wiedeń Południowy i Linz umożliwiają również bezpośrednie połączenie międzykontynentalnych przepływów towarów z Europy […]