Dwa czteroczłonowe pociągi dołączyły do taboru stołecznej Szybkiej Kolei Miejskiej. Przewoźnik dysponuje już 6 z puli 21 składów zamówionych w nowosądeckim Newagu. W maju do Warszawy dojadą dłuższe – pociągi pięcioczłonowe.
Nowe pociągi SKM zadebiutowały na stołecznych torach pod koniec lutego. Skorzystali z nich pasażerowie na linii S2. Aktualnie, na trasie łączącej lotnisko im. Fryderyka Chopina z Sulejówkiem Miłosną dwa połączenia obsługują nowoczesne Impulsy 2.
– Nowe pociągi SKM przejechały już w sumie ponad 10 tysięcy kilometrów. Cieszą nas dobre opinie i rosnąca liczba podróżnych – mówi Alan Beroud, prezes zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej. W lutym z połączeń na linii S2 skorzystało prawie 366 tysięcy pasażerów. To niemal 63% więcej niż w roku poprzednim – dodaje.
Dwa nowe pociągi wkrótce rozpoczną jazdy testowe. W maju zaś SKM rozpocznie odbiory techniczne jednostek pięcioczłonowych. Tych spółka zamówiła aż 15.
Jak deklaruje przewoźnik, dłuższe pojazdy pojawią się na najpopularniejszej linii S1.
Newag dostarczy tabor dla SKM Warszawa. “To historyczny kontrakt”