UM Województwa Kujawsko-Pomorskiego ponownie ogłosił przetarg na wyłonienie operatora lub operatorów realizujących przewozy kolejowe w regionie. Stosowna umowa powinna zapewnić obsługę w okresie od 11 grudnia 2022 roku do 14 grudnia 2030 roku.
Założenia przetargowe
W opublikowanym ogłoszeniu przetargowym podano do wiadomości oczekiwania Urzędu względem podmiotu świadczącego obsługę. Ewentualna współpraca z wyłonionym w przetargu operatorem będzie opierała się na obowiązku realizacji rozkładów jazdy zgodnie z następującym harmonogramem (z możliwością zmiany terminów w razie wystąpienia modyfikacji przepisów prawa):
- 11/12/2022 – 09/12/2023,
- 10/12/2023 – 14/12/2024,
- 15/12/2024 – 13/12/2025,
- 14/12/2025 – 12/12/2026,
- 13/12/2026 – 11/12/2027,
- 12/12/2027 – 09/12/2028,
- 10/12/2028 – 08/12/2029,
- 09/12/2029 – 14/12/2030.
Marszałek Województwa wyodrębnił ponadto w ogłoszeniu przetargowym cztery pakiety, które obejmują poszczególne obszary obsługi kolejowej i mają zapewnić prawidłową realizację przewozów pasażerskich na najważniejszych liniach komunikacyjnych w województwie.
Obsługa połączeń w pakiecie nr 1
W ramach pierwszego pakietu poszukiwany jest przewoźnik odpowiedzialny za obsługę następujących linii kolejowych:
- linia nr 18 (na odcinku Kutno – Bydgoszcz),
- linia nr 131 (na odcinku Bydgoszcz – Inowrocław),
- linia nr 208 (na odcinku Brodnica – Jabłonowo Pomorskie, o ile po 2025 roku dojdzie do elektryfikacji tego fragmentu),
- linia nr 353 (na odcinku Gniezno – Jabłonowo Pomorskie).
Tym sposobem w przetargu zostanie wyłoniony operator obsługujący linie komunikacyjne na obszarze pomiędzy Bydgoszczą, Toruniem i Inowrocławiem.
Obsługa połączeń w pakiecie nr 2
Kolejny, drugi pakiet dotyczy linii regionalnych na trasach:
- linia nr 18 (na odcinku Toruń – Wyrzysk – Osiek oraz na odcinku Bydgoszcz – Wyrzysk – Osiek),
- linia nr 131 (na odcinku Bydgoszcz – Smętowo oraz na odcinku Bydgoszcz – Inowrocław),
- linia nr 353 (na odcinku Toruń – Jabłonowo Pomorskie oraz na odcinku Gniezno – Toruń).
Obsługa połączeń w pakiecie nr 3
W pakiecie numer trzy wyodrębnione zostały kolejne linie kolejowe, których obsługę pasażerską będzie musiał zapewnić operator wyłoniony w ramach postępowania przetargowego. Zgodnie z ogłoszeniem mowa tu o:
- linii nr 131 (na odcinku Bydgoszcz – Maksymilianowo oraz na odcinku Bydgoszcz – Laskowice),
- linii nr 201 (na odcinku Bydgoszcz – Wierzchucin oraz na odcinku Wierzchucin – Lipowa),
- linii nr 208 (na odcinku Wierzchucin – Chojnice i na odcinku Grudziądz – Laskowice),
- linii nr 215 (na odcinku Laskowice Pomorskie – Czersk),
- linii nr 743 (na odcinku Lipowa – Szlachta).
Obsługa połączeń w pakiecie nr 4
Ostatni, czwarty pakiet wskazany w ogłoszeniu Marszałka Województwa dotyczy kolejnego, sporego obszaru obsługi. Do tego pakietu wliczono zatem:
- linię nr 27 (na odcinku Sierpc – Toruń),
- linię nr 207 (na odcinkach Toruń – Chełmża oraz Toruń – Grudziądz),
- linię nr 208 (na odcinku Brodnica – Grudziądz),
- linię nr 209 (na odcinku Chełmża – Bydgoszcz),
- linię nr 353 (na odcinkach: Toruń – Jabłonowo Pomorskie, Toruń Główny – Toruń Wschodni w ramach linii komunikacyjnej Toruń – Grudziądz i linii komunikacyjnej Toruń – Sierpc).
Pakiety nr 1 i 2 obejmują linie kolejowe już zelektryfikowane, natomiast trasy podane w dwóch ostatnich zestawieniach nie zostały jeszcze poddane elektryfikacji. Przetarg jest przeprowadzany w trybie nieograniczonym, a termin składania ofert mija 8 czerwca 2022 roku.