Raport z Polski Tabor Wydarzenia

Hala utrzymaniowo-naprawcza dla pojazdów FLIRT Kolei Mazowieckich otwarta

W środę 18 maja br. odbyło się uroczyste otwarcie hali utrzymaniowo-naprawczej w Sochaczewie. W nowoczesnym obiekcie realizowana będzie usługa utrzymania oraz obsługa serwisowa nowych pojazdów FLIRT, sukcesywnie dostarczanych do parku taborowego Kolei Mazowieckich w ramach umowy ramowej z 2018 roku. Inwestorem sochaczewskiej bazy jest firma Stadler. Wartość inwestycji wyniosła 22 mln zł.

"<yoastmark

– Nowoczesna hala utrzymaniowo-naprawcza to kolejny efekt współpracy pomiędzy samorządem województwa, spółką Koleje Mazowieckie i firmą Stadler. W ciągu niespełna roku powstał nowoczesny obiekt, który będzie idealnym zapleczem dla taboru Kolei Mazowieckich. A warto nadmienić, że nasze pociągi, którymi codziennie dojeżdżają do stolicy tysiące mieszkańców Mazowsza, to również jedne z najnowocześniejszych w kraju. Obecnie spółka Koleje Mazowieckie realizuje największy projekt w historii spółek kolejowych wart ponad 2 mld złotych. Przed nami dostawa ostatniej partii 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT – podsumowuje marszałek Adam Struzik.

 

O inwestycji mówił także Marcin Kierwiński, Poseł na Sejm RP.

– Powstanie w Sochaczewie nowoczesnej hali serwisowej dla pojazdów szynowych marki Stadler, które sukcesywnie od 2018 roku zasilają tabor Kolei Mazowieckich to ukoronowanie największego w historii programu modernizacji kolei w Polsce. Co ciekawe ten wart blisko 2 miliardy złotych projekt był możliwy do realizacji w spółce, której właścicielem jest samorząd, co musi zawstydzać aktualne władze państwowych spółek kolejowych. Najnowocześniejsze elektryczne zespoły trakcyjne jeżdżące po mazowieckich torach wymagają fachowej obsługi utrzymania i obsługi serwisowej, która zostanie zapewniona właśnie w Sochaczewie, ale dzisiejsza inwestycja to także potężny impuls dla lokalnego rynku pracy. Wystarczy wspomnieć, że podobna inwestycja w Siedlcach przyniosła kilka lat temu ponad 1100 miejsc pracy – podkreślił Poseł na Sejm Marcin Kierwiński.

 

Z kolei wiceprzewodniczący sejmiku województwa mazowieckiego Mirosław Adam Orliński zauważył, że rozwój spółki Koleje Mazowieckie od lat był jednym z priorytetów samorządu województwa mazowieckiego. – Przez tych ostatnich kilkanaście lat udało się nie tylko zmodernizować tabor, ale przede wszystkim wymienić stare pociągi na nowoczesne pojazdy. Pomogły zarówno środki z budżetu województwa, jak i fundusze unijne. Dziś Koleje Mazowieckie to jeden z największych przewoźników w kraju. Teraz zyskał jeszcze znakomite zaplecze techniczne, które mamy przyjemność dziś otworzyć w Sochaczewie.

Umowa na budowę

Wykonawca zbudował halę utrzymaniowo-naprawczą dla nowych pojazdów FLIRT ER 160 na mocy umowy podpisanej między Kolejami Mazowieckimi i firmą Stadler w czerwcu 2020 r. Kluczowy dla powstania nowego zaplecza technicznego był również marzec ubiegłego roku, wówczas inwestor otrzymał pozwolenie na budowę. Obiekt znajduje się na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Sochaczew, ulokowanej na granicy miasta Sochaczew i wsi Czerwonka Parcel.

Stadler zbuduje w Sochaczewie zaplecze techniczne dla FLIRTÓW KM

Dodaj komentarz