Raport z Polski Tabor

Kolejne Flirty dla Kolei Mazowieckich

Koleje Mazowieckie odebrały dwa nowe pojazdy serii ER 160 Flirt.

Fot. Koleje Mazowieckie
Fot. Koleje Mazowieckie

Przekazane przez producenta, firmę Stadler z Siedlec pociągi otrzymają numery 36 i 37. Tyle właśnie nowoczesnych pojazdów posiadają w tej chwili. Wszystkie one stanowią element umowy ramowej zawartej między przewoźnikiem i producentem w 2018 roku oraz czwartej umowy wykonawczej, z 2021 roku. Ta obejmuje produkcję 15 egzemplarzy. Wartość umowy to zaś prawie 500 mln zł brutto. Około 158 mln zł stanowi dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 to około 158 mln zł.

– Każdy nowy pociąg podnosi standardy pasażerskiego transportu publicznego na Mazowszu. Pojawiające się ostatnio publikacje dotyczące kształtowania się wyników przewozowych wskazują, że transport kolejowy, szczególnie teraz, może być alternatywą dla innych środków lokomocji, jako bardziej proekologiczny i tańszy. W kontekście zaistniałej sytuacji gospodarczej, przy rosnących cenach paliw, odnotowujemy wzrost chętnych do podróżowania koleją. Cieszymy się, że możemy konkretnie wpływać na polepszenie komfortu jazdy i zachęcić do podróżowania naszym nieszkodliwym dla środowiska taborem – powiedział Czesław Sulima, członek zarządu Kolei Mazowieckich.

 

Przewoźnik podkreśla, że nowoczesne Flirty zostały wykonane ze stopów aluminiowych, dzięki czemu są lekkie. Nowatorskie rozwiązania techniczne zastosowane przy produkcji gwarantują z kolei niższe zużycie energii elektrycznej.

Zgodnie z planem do końca 2023 roku Koleje Mazowieckie powinny dysponować 61 pociągami FLIRT nowej generacji wyprodukowanymi w zakładzie Stadlera.

Dodaj komentarz