Raport z Polski Wydarzenia

Newag z certyfikatem Gold Quality Performance Level!

Newag S.A., jako pierwsza firma w Europie, otrzymał certyfikat Gold Quality Performance Level. Potwierdza on spełnienie wymagań standardu ISO/TS 22163 (IRIS) na najwyższym możliwym poziomie.

Prestiżowe wyróżnienie zostało przyznane przez organ wykonawczy IRIS Management Center (IMC) Europejskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kolejowego (UNIFE) w powiązaniu z procesem certyfikacji realizowanym przez Bureau Veritas Certification.
Prestiżowe wyróżnienie zostało przyznane przez organ wykonawczy IRIS Management Center (IMC) Europejskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kolejowego (UNIFE) w powiązaniu z procesem certyfikacji realizowanym przez Bureau Veritas Certification.

ISO/TS 22163:2017 to specyfikacja techniczna dla międzynarodowego standardu zarządzania jakością i biznesem w przemyśle kolejowym IRIS, który został opracowany przez wiodących producentów taboru szynowego – zrzeszonych w UNIFE – w celu zapewnienia i ciągłego podnoszenia bezpieczeństwa i jakości produktów w globalnym łańcuchu dostaw dla kolei. Procedura certyfikacji – określona jako IRIS Certification® – jest skierowana do producentów taboru kolejowego i ich dostawców,  producentów infrastruktury oraz biur projektowych i firm utrzymaniowych.

W 2020 roku zostały wprowadzone dodatkowe kryteria towarzyszące procesowi certyfikacji IRIS. Aby wyróżnić i zmotywować firmy do ciągłego zwiększania działań w kierunku tworzenia lepszych i bardziej zaawansowanych rozwiązań zarządzania jakością dodano trzy poziomy oceny systemu zarządzania – brązowy, srebrny i złoty, określane jako ”Quality Performance Levels”.

– Gold Quality Performance Level to najwyższy oraz najbardziej prestiżowy stopień oceny Systemu Zarządzania Jakością na zgodność ze standardem ISO/TS 22163:2017 (IRIS rev.03). Aby uzyskać Gold Quality Performance Level, aspirująca organizacja musi wykazać doskonałe wyniki w 3 filarach systemu – zgodności z wymaganiami,  funkcjonowania procesów i wreszcie percepcji klienta, potwierdzonej oficjalnymi rekomendacjami.  Wnioskowanie o poziom GOLD wymaga odpowiedniego planowania procesu audytu – UNIFE obserwuje planowanie, wysyła swojego przedstawiciela, który jest obecny przez cały czas trwania oceny oraz weryfikuje treść raportu. Spełnienie wymagań postawionych wobec organizacji starających się o Gold Quality Performance Level ma na celu zapewnić, że najwyższy poziom oceny będzie przyznawany liderom branży kolejowej – firmom, których system organizacji wewnętrznej, zarządzania biznesem oraz postawa wobec klientów powinny być przykładem do naśladowania oraz inspiracją dla całego rynku – wyjaśnia Grzegorz Kaczmarek, audytor wiodący ISO/TS 22163 (IRIS) w Bureau Veritas Polska.

 

Według danych publikowanych przez międzynarodowe konsorcjum IRQB do tej pory na świecie przyznano ponad 2100 certyfikatów IRIS.

W Polsce certyfikatem IRIS może pochwalić się ok 70 firm, dla których z osobna został określony również poziom spełnienia wymagań standardu ISO/TS 22163. Certyfikatem z wyróżnieniem na najwyższym, złotym, poziomie może pochwalić się aktualnie tylko jeden polski producent.

– Zdobycie wyróżnienia Gold Quality Performance Level przez rodzimego producenta  to duży sukces. Newag S.A. jako pierwsza firma w Europie oraz jedna z pierwszych na świecie otrzymał złoty certyfikat IRIS. To potwierdza, że wdrożony w tej organizacji system zarządzania jakością spełnia najwyższe wymagania stawiane producentom taboru kolejowego. Takie uznanie dla wieloletniego klienta z branży kolejowej cieszy nas podwójnie, gdyż kolej i jej przyjazny środowisku charakter stanowią istotne miejsce w promowanej przez nas strategii zrównoważonego rozwoju. – mówi Paweł Borowicz, kierownik działu Mobility & Enterprise Risk w Bureau Veritas Polska

 

Satysfakcja i jakość

NEWAG S.A. dąży do ciągłego doskonalenia organizacji w celu zapewnienia pełnej zgodności z wymaganiami standardu ISO/TS 22163:2017 (IRIS rev.03) oraz w celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania wszystkich procesów organizacyjnych. Działania te ukierunkowane są na kreowanie warunków sprzyjających wysokiemu poziomowi satysfakcji klientów oraz dostaw produktów najwyższej jakości gwarantujących komfort podróży i bezpieczeństwo pasażerów.

– Jesteśmy dumni, że zaangażowanie i działania podejmowane przez wszystkich pracowników Spółki, na wszystkich szczeblach organizacyjnych, przełożyły się na uzyskanie najwyższego możliwego poziomu zgodności, jako pierwszy  pierwszy podmiot w Europie, który skutecznie sięgnął po to wyróżnienie. Niezależnie od uzyskania najwyższego możliwego poziomu zgodności będziemy nadal podejmować systemowe działania w celu ciągłego doskonalenia procesów organizacyjnych. Jesteśmy przekonani, że doskonalenie to niekończący się proces gwarantujący trwałą przewagę konkurencyjną – mówi Józef Michalik, Wiceprezes Zarządu NEWAG S.A.

Dodaj komentarz