Firma Stadler pochwaliła się swoim nowym pojazdem, wyprodukowanym dla holenderskiego przewoźnika Rail Force One. Lokomotywa przeznaczona jest do obsługi najcięższych pociągów w Europie.
Rail Force One jest jedną z pierwszych europejskich firm kolejowych zamawiających nową generację sześcioosiowych lokomotyw wielosystemowych, z innowacyjną, potężną lokomotywą Euro9000, wyprodukowaną przez firmę Stadler. Dysponując jednostką napędową z napędem elektrycznym i dieslem o maksymalnej mocy 9 megawatów, będzie gotowa do obsługi najcięższych pociągów Europy.
Docelowo Euro9000 to lokomotywa do użytku również w innych krajach “Starego Kontynentu”. Lokomotywa zapewnia siłę pociągową do 500 kN przy mocy 1,9 MW w trybie diesla, a także do 9 MW w trybie elektrycznym. Euro9000 to ewolucja udanej rodziny lokomotyw EuroDual i Euro4000 firmy Stadler.
Pojazd Euro9000 można skonfigurować dla różnych krajów i tras. Ponadto istnieje możliwość wyposażenia lokomotywy w silniki diesla, zestawy akumulatorów lub ich kombinację na dwóch wielofunkcyjnych stanowiskach montażowych.
Producent wyposażył potężną lokomotywę w innowacyjną 3-poziomową topologię przetwornicy najnowszej generacji. Zapewnia ona najlepszą wydajność energetyczną. Wydajne sterowanie jedną osią w połączeniu ze sprawdzonymi asynchronicznymi silnikami trakcyjnymi zapewnia wysoką niezawodność przy najlepszej sile pociągowej.
Euro9000 to lokomotywa towarowa charakteryzująca się kompaktową konstrukcją, wysoką wydajnością i optymalnymi kosztami eksploatacji. Dwie centralne kabiny maszynisty zapewniają najwyższy poziom komfortu dzięki wygodnym, centralnie umieszczonym siedzeniom. Poza tym na wygodę wpływają ergonomiczne elementy sterującym, klimatyzacja i nowoczesny projekt wnętrza.
Lokomotywa znajduje się w Berlinie w hali 2.2, na stoisku 160.