PKP Intercity sprzedała przy pomocy agencyjnych kanałów sprzedaży pierwszy milion biletów. Milionowy bilet zakupiony został przez e-platformę 28 grudnia.
Realizując strategię inwestycyjną „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, narodowy przewoźnik wprowadził ujednolicone warunki handlowe. Podjęto współpracę z partnerami zewnętrznymi, którzy na swoich platformach sprzedażowych oferują również bilety narodowego przewoźnika.
We wrześniu 2021 roku wprowadzono nowy model sprzedaży agencyjnej. Wyróżnia się on ujednoliconymi warunkami handlowymi dla wszystkich partnerów, co znacznie upraszcza kwestie formalne związane z rozpoczęciem współpracy. Od tego czasu do współpracy z PKP Intercity przystąpiły trzy spółki, które w tym roku rozpoczęły sprzedaż biletów na przejazdy realizowane przez narodowego przewoźnika. Od 31 maja bilety można kupić przez aplikację mPay, a od 2 czerwca taka możliwość jest dostępna w serwisie e-podróżnik.pl. Rozszerzona oferta platform spotkała się z dużym zainteresowaniem podróżnych – już w sierpniu sprzedano pierwsze 200 tys. biletów. Pod koniec października do tego grona dołączył kolejny partner – KOLEO, które oferuje możliwość zakupu biletów w aplikacji oraz na stronie internetowej.
Pierwszy milion
Nie trzeba było długo czekać, aby zobaczyć pozytywne efekty współpracy narodowego przewoźnika i nowych partnerów. Przez zaledwie kilka miesięcy po uruchomieniu pierwszego zewnętrznego kanału sprzedaży sprzedano w nich milion biletów.
– Naszym celem jest stworzenie intuicyjnej, szybkiej i prostej możliwości zakupu biletów, czyli takiej jaką lubią i jakiej oczekują podróżni. Chcemy umożliwić zakup biletów PKP Intercity w wielu różnych kanałach, tak by każdy mógł wybrać preferowany przez siebie sposób. Cieszymy się, że pasażerowie chętnie korzystają z udostępnionych wspólnymi siłami możliwości. Wyniki sprzedaży dowodzą, że podjęliśmy właściwą decyzję pół roku temu o umożliwieniu dystrybucji biletów przez platformy partnerów zewnętrznych – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
PKP Intercity zauważa zmiany w trendach dot. sposobu kupowania biletów i odpowiednio na nie reaguje. Obecnie bowiem przez kanały zdalne, przede wszystkim internet lub aplikację mobilną, bilety PKP Intercity kupuje już 70% pasażerów. Ta forma zakupu cieszy się rosnącą popularnością – w 2019 r., korzystało z niej 54,3% podróżnych. Jednocześnie Polacy coraz rzadziej kupują bilety w kasach i przez terminale mobilne. W pierwszym półroczu 2019 roku ich udział w sprzedaży wyniósł 46,2%, a w pierwszych sześciu miesiącach br. już tylko 32,4%.
Dalsze rozszerzenie sieci sprzedaży biletów jest elementem realizowanej strategii PKP Intercity. Jako jeden z kluczowych celów wyznacza ona usprawnienie, a także uproszczenie procesu obsługi podróżnych poprzez wprowadzenie kolejnych rozwiązań cyfrowych. W ciągu kilku najbliższych lat PKP Intercity planuje m.in. uruchomić program lojalnościowy i dalej rozwijać zdalne kanały sprzedaży.