W podróż pociągami PKP Intercity w 2022 r. wybrało się ok. 58,9 mln pasażerów. To o 10 mln więcej niż w najlepszym do tej pory 2019 roku. Porównując 2022 do 2021 roku, liczba pasażerów zwiększyła się aż o ponad 23 mln (wzrost o około 65%).
Rok 2022 przyniósł rekordowe zainteresowanie podróżami koleją. Do wysokiej frekwencji w PKP Intercity przyczyniły się nowe biletowe i rozwój kanałów sprzedaży. Hitem 2022 roku okazała się oferta Taniej z Bliskimi, z której skorzystało ponad 4,1 mln pasażerów.
Dużą popularnością pociągi PKP Intercity cieszyły się w okresie świąteczno-noworocznym. Od 22 grudnia 2022 r. do 3 stycznia 2023 r. składami przewoźnika podróżowało ponad 2 mln osób. Najwyższa frekwencja została odnotowana w przeddzień Wigilii – 23 grudnia z usług PKP Intercity skorzystało blisko 198 tys. pasażerów. Największym zainteresowaniem cieszyły się podróże pomiędzy Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Poznaniem, Wrocławiem, Lublinem i Łodzią.
Koniec grudnia był zwieńczeniem całego, rekordowego 2022 roku.
– Nie ma żadnej przesady w stwierdzeniu, że jesteśmy świadkami mody na kolej. W minionym roku rozwinęliśmy nasze oferty biletowe, jak również postawiliśmy na rozszerzenie możliwości kupienia biletów na połączenia naszymi pociągami poprzez nowe kanały sprzedaży, rozpoczynając współpracę z popularnymi platformami. Wszystko po to, aby moda na podróżowanie koleją stała się oczywistością i naturalnym wyborem dla kolejnych podróżnych. A tych, jak pokazują świetne wyniki zanotowane w 2022 roku, stale przybywa – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP intercity.
Widoczny efekt oferty Promo
Rozszerzenie na początku maja 2022 r. oferty Promo na wszystkie kategorie pociągów spowodowało znaczny wzrost zainteresowania usługami PKP Intercity. Dzięki ofercie opartej na dynamicznym systemie zarządzania ceną możliwe stały się podróże w cenach niższych niż do tej pory. Od maja pociągi kategorii ekonomicznych TLK i IC zyskały dwa dodatkowe progi promocyjne. Ujednolicenie oferty sprawiło, że bilety na połączenia wszystkich kategorii są podzielone teraz według pięciu poziomów promocji: Super Promo, Promo Plus, Promo 45 (bilety tańsze o 45% od ceny bazowej), Promo 30 (tańsze o 30%) i Promo 15 (tańsze o 15%). Dostępność poszczególnych biletów promocyjnych zależy od popularności danego pociągu. W ramach ogólnodostępnej oferty Promo wystarczy więc czasami wybrać pociąg o nieco mniej popularnej godzinie, by kupić dużo tańszy bilet.
Funkcjonowanie oferty Promo przy systematycznych inwestycjach w nowoczesny tabor, przyczyniło się do większego zainteresowania podróżami w dni powszednie oraz zwiększenia średniej frekwencji w pociągach. Efekty wprowadzonej oferty były widoczne już w maju, który należał do pierwszego miesiąca w tym roku z rekordowymi wynikami przewozowymi, kiedy to ponad 5,26 miliona osób podróżowało z PKP Intercity. W czerwcu zaś liczba pasażerów jeszcze wzrosła (niemal 5,5 mln).
Hit sprzedażowy – oferta Taniej z Bliskimi
W czasie rosnącej inflacji i rosnących cen paliw, PKP Intercity wyszło naprzeciw potrzebom milionów Polaków chcących podróżować po kraju i z początkiem lipca wprowadziło nową ofertę – Taniej z Bliskimi, dzięki której przejazd pociągiem w kilka osób stał się bardzo konkurencyjny kosztowo wobec podróży samochodem.