Pasażer Raport z Polski

PKP Intercity podsumowało rok. Jest rekord!

Oferta skierowana do rodzin i małych grup dostępna jest w kategoriach IC oraz TLK – dzięki niej już nawet 2 osoby podróżujące wspólnie mogą zakupić bilety o 30% taniej. Z promocji mogą skorzystać również pasażerowie uprawnieni do ulg ustawowych – łącząc ofertę z ulgą.

Taniej z Bliskimi spotkało się z dużym zainteresowaniem podróżnych. Jej pierwsze pół roku funkcjonowania – od lipca do końca grudnia 2022 r. – przyniosły 1,7 mln sprzedanych biletów. Dzięki nim ponad 4,1 mln podróżnych cieszyło się tańszymi podróżami.

Nowa oferta przyczyniła się do kontynuacji trendu wzrostowej frekwencji w pociągach: w lipcu pociągami przewoźnika podróżowało blisko 6,5 mln pasażerów. W sierpniu z usług przewoźnika skorzystało jeszcze więcej osób – ponad 6,5 mln. Tym samym sierpień 2022 r. stał się miesiącem z największą frekwencją w historii PKP Intercity.

Jesień zaś była czasem ogromnej promocji, zachęcającej do podróży koleją po Polsce. PKP Intercity udostępniło pulę 1,2 mln biletów w  cenach promocyjnych w ramach oferty Promo.

Coraz łatwiejszy zakup biletów

Wpływ na rosnącą popularność podróży pociągiem ma także coraz większa łatwość zakupu biletów na połączenia kolejowe. Na przełomie maja i czerwca bilety PKP Intercity pojawiły się w aplikacji mPay oraz e-podróżnik.pl. Pod koniec października zaś do tego grona dołączył kolejny partner – KOLEO, które oferuje możliwość zakupu biletów w aplikacji oraz na stronie internetowej.

To efekt współpracy podjętej w ramach nowego modelu sprzedaży agencyjnej. Oferta PKP Intercity dostępna w zewnętrznych platformach jest częścią strategii Spółki, która za cel stawia sobie uproszczenie i usprawnienie procesu obsługi pasażerów poprzez wprowadzenie rozwiązań cyfrowych.

Możliwości zakupu biletu są teraz jeszcze bardziej intuicyjne, szybsze i prostsze – spełniają więc wymagania podróżnych. Nowe rozwiązanie zostało przez nich przyjęte pozytywnie. Pod koniec grudnia przekroczona została bariera pierwszego miliona biletów sprzedanych przez partnerów w ramach Ujednoliconych Warunków Handlowych PKP Intercity.

Już wkrótce nowy system sprzedaży biletów

Planowo w ostatnich miesiącach 2023 roku podróżni będą mogli kupować bilety na pociągi w zupełnie nowym systemie sprzedaży internetowej. 2022 rok PKP Intercity zamknęło bowiem podpisaniem trzech umów z PKP Informatyką w tym zakresie. Z pełnej funkcjonalności nowego systemu podróżni będą mogli korzystać w ostatnim kwartale 2024 roku.

Nowy system e-IC 2.0 zaoferuje podróżnym nową szatę graficzną i ścieżkę zakupową. Pojawią się nowe funkcje takie jak wyszukiwanie połączenia umożliwiającego planowanie podróży „tam i z powrotem”, tworzenie profili zakupowych (gdzie można wskazać ulubione lub najczęstsze relacje) czy opcja dodania biletu do kalendarza. e-IC 2.0 podpowie i wybierze najlepszą dla podróżnych ofertę, z której mogą skorzystać jeśli spełniają warunki taryfowe oferty. Po określeniu wieku podróżnego, platforma zasugeruje ulgi, najbardziej prawdopodobne dla danego przedziału wiekowego. Jest to szczególnie ważne przy zamawianiu biletów międzynarodowych na przejazdy z dziećmi, ze względu na złożone zasady zniżek dla dzieci i młodzieży.

Strefy Ciszy w kolejnych pociągach

Strefy Ciszy, znane z pociągów Pendolino, pojawiły się w ramach pilotażu w kolejnych elektrycznych zespołach trakcyjnych. Od 4 września 2022 r. mogą z nich korzystać pasażerowie popularnych PesaDARTÓW, a także Flirtów, które jeżdżą w kategorii InterCity. Strefa Ciszy to wydzielony obszar w pociągu przeznaczony dla podróżnych potrzebujących ciszy oraz szanujących to, że inni również chcą podróżować w spokoju. Niepożądane są tutaj m.in. rozmowy przez telefon, głośne słuchanie muzyki czy używanie dzwonków i dźwięków w urządzeniach elektronicznych. Co ważne, usługa jest bezpłatna. Cena biletu za przejazd w Strefie Ciszy jest taka sama jak cena biletu w 2. klasie.

Dodaj komentarz