Czy bilet PKP Intercity kupimy wkrótce w kiosku, sklepie spożywczym czy na stacji benzynowej? Tak! Spółka rozwija model sprzedaży agencyjnej biletów kolejowych i zachęca do współpracy. Od kilku miesięcy pasażerowie mogą nabyć bilety z takich platform jak: KOLEO, mPay, e-podrożnik.pl czy SkyCash.
PKP Intercity stawia na rozwój sprzedaży w trybie agencyjnym. Projekt skierowany jest m.in. do sieci kiosków lub saloników prasowych, sieci sklepów spożywczych, sieci stacji paliw, sieci dystrybuujących usługi hotelowe lub bilety na eventy czy usługi transportowe.
Propozycja narodowego przewoźnika dotyczy podmiotów podsiadających własną lub partnerską sieć dystrybucji towarów lub usług. Warunkiem jest minimalna liczba punktów stacjonarnych – 50, a także wykazanie doświadczenia w sprzedaży konsumentom usług podmiotów zewnętrznych.
Formularz zgłoszeniowy dla agentów, zawierający szczegółowe warunki współpracy, jest dostępny na stronie internetowej PKP Intercity. Po jego wypełnieniu i spełnieniu wymagań możliwe stanie się rozpoczęcie współpracy.
Współpraca z zewnętrznymi partnerami jest możliwa dzięki polityce ujednoliconych warunków handlowych, którą PKP Intercity wprowadziło we wrześniu 2021 roku. Nowy model sprzedaży agencyjnej wyróżnia się jednolitymi warunkami handlowymi dla każdego z partnerów. To znacznie upraszcza kwestie formalne związane z rozpoczęciem współpracy.
– Bardzo duża popularność kolei będzie nadal rosła w najbliższych latach, dlatego dążymy do tego, aby zakup biletów na połączenia PKP Intercity był jak najłatwiejszy dla podróżnych. Poprzez rozwój nowego modelu sprzedaży agencyjnej otwieramy się na współpracę z następnymi partnerami, szukając w ten sposób kolejnych sposobów dotarcia do klientów. Dla potencjalnych partnerów to szansa na sprzedaż biletów przewoźnika, którego popularność stale rośnie, na jasnych i atrakcyjnych zasadach. Nasza dotychczasowa współpraca z partnerami w ramach ujednoliconych warunków handlowych i rozwój zdalnych kanałów sprzedaży pokazuje, że podróżni bardzo chętnie korzystają z nowych możliwości zakupu biletów PKP Intercity – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
Nowy model sprzedaży agencyjnej wielkim sukcesem
Skierowanie przez PKP Intercity oferty nowego modelu sprzedaży agencyjnej do podmiotów obsługujących stacjonarne punkty sprzedaży stanowi rozwinięcie projektu uruchomionego we wrześniu 2021 roku. Wówczas spółka zwróciła się do firm obsługujących systemy sprzedażowe przez aplikację i/lub stronę internetową. W ubiegłym roku współpracę z PKP Intercity rozpoczęło trzech partnerów. Bilety na połączenia przewoźnika dostępne są na platformach mPay, e-podróżnik.pl, a także KOLEO. Sprzedaż biletów PKP Intercity w kanałach zdalnych okazała się hitem narodowego przewoźnika. Z końcem lutego br. przekroczono granicę 1,8 mln sprzedanych biletów we wspomnianych kanałach.
Jasny cel: szeroka sieć sprzedaży
Rozszerzanie sieci sprzedaży to część strategii rozwoju PKP Intercity. Rozwój projektu nowego modelu sprzedaży agencyjnej o partnerów stacjonarnych stanowi bowiem wyjście naprzeciw oczekiwaniom osób, które nie chcą korzystać z kanałów zdalnych lub mają do nich ograniczony dostęp.