Wydarzenia

Na polskie tory wyjadą pierwsze pociągi akumulatorowe! Województwo mazowieckie ogłosiło przetarg

Samorząd województwa mazowieckiego jako pierwszy zdecydował się na zakup pociągów akumulatorowych.

Fot. Stadler

Przedmiotem zamówienia ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego jest dostawa 6 szt. fabrycznie nowych dwuczłonowych elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych wraz z pakietem naprawczym-pozderzeniowym dla pojazdów, a także szkoleniem z zakresu obsługi oraz serwisowaniem dostarczonych pojazdów w poziomie utrzymania P1, P2, P3 od dnia dostarczenia poszczególnych pojazdów do dnia 31 grudnia 2031 r.

Zamawiający może skorzystać z opcji w zakresie wykonania:

  • serwisowania dostarczonych zespołów trakcyjnych w poziomie utrzymania P1, P2, P3 w okresie od 01 stycznia 2032 r. do upływu 18 lat, licząc od dostawy danej jednostki, albo do osiągnięcia przez dany pociąg przebiegu wynoszącego 2 160 000 km;
  • maksymalnie dwóch napraw P4 każdego, dostarczonego pojazdu w ramach zamówienia, w związku z osiągnięciem czasu lub przebiegu do naprawy w tym poziomie.

Zamawiający określił, że wymaga 48-miesięcznej gwarancji na każdy pojazd, natomiast jeżeli chodzi o układ napędowy zasilany z akumulatorów to jest to już 96 miesięcy gwarancji. Nadwozie pojazdu i ramy wózków mają zostać objęte gwarancją do pierwszej naprawy P5.

Koła monoblokowe z kolei mają być objętą gwarancją na przebieg nie mniejszy niż 1 mln pojazdokilometrów w przypadku kół napędowych oraz 1,5 mln km w przypadku kół tocznych.

Samorząd przewiduje ocenę ofert w następującym zakresie:

  • Współczynnik efektywności elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych, waga: 25
  • Zasięg w trybie akumulatorowym elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych, waga: 10
  • Czas ładowania stacjonarnego z sieci trakcyjnej od 20% do 90% pojemności akumulatorów elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych, waga: 10
  • Cena za dostawę 6 szt. elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych wraz z pakietem naprawczym-pozderzeniowym oraz szkoleniem pracowników, waga: 30
  • Cena za świadczenie usług serwisowych elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych w poziomach utrzymania P1, P2, P3, waga: 20
  • Cena za naprawę P4 elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych, waga: 5

Jest to pierwszy taki przetarg w Polsce, w ramach którego zostaną zakupione pojazdy elektryczno-akumulatorowe.

Dodaj komentarz