Aktualności Inwestycje

Nowa zajezdnia kolejowa Siemens

Po zaledwie półtora roku budowy, Siemens Mobility otwiera nową zajezdnię kolejową w Offenburgu wraz z Südwestdeutsche Landesverkehrs-GmbH (SWEG). Nowa, nowoczesna zajezdnia będzie wykorzystywana do konserwacji zasilanych bateryjnie pociągów Siemens Mireo Plus B, które mają wejść do eksploatacji w sieci 8 “Ortenau” od połowy grudnia 2023 r. – po raz pierwszy w Niemczech. SWEG wydzierżawi zajezdnię firmie Siemens Mobility na 30 lat, począwszy od czerwca 2023 roku. 

Fot: Siemens Mobility Sp. z o.o.

 – Dzięki tej nowej zajezdni stworzyliśmy wraz z SWEG nowy dom dla zrównoważonej mobilności. Ukończenie nowego obiektu kładzie podwaliny pod obsługę naszej pierwszej floty pociągów zasilanych bateryjnie w Niemczech, która zapewni przyjazny dla klimatu, lokalny bezemisyjny transport pasażerski. Nasza umowa na konserwację i naprawy pociągów zapewni niezawodne i punktualne regionalne usługi kolejowe w perspektywie długoterminowej. Naszym celem jest zapewnienie 100-procentowej dostępności floty pociągów przez cały okres ich eksploatacji – powiedział Johannes Emmelheinz, CEO Customer Services w Siemens Mobility.

– W grudniu tego roku zainaugurujemy w Ortenau erę baterii elektrycznych dla regionalnego transportu kolejowego w Badenii-Wirtembergii. Pasażerowie będą wygodnie podróżować nowoczesnymi, klimatyzowanymi pociągami bez barier. Pociągi będą jeździć bezemisyjnie na niezelektryfikowanych trasach, przyczyniając się w ten sposób do ochrony klimatu. Wraz z dzisiejszym podpisaniem umowy państwo powierzyło SWEG odpowiedzialność za wykorzystanie tej innowacyjnej technologii, aby bezpiecznie i niezawodnie dowozić pasażerów do miejsc docelowych przez kolejne 15 lat – powiedział Winfried Hermann, Minister Transportu w landzie Badenia-Wirtembergia.  

– Dzięki nowej zajezdni dla Siemensa, tokarce podtorowej i istniejącemu warsztatowi SWEG, w ciągu zaledwie pięciu lat firma SWEG stworzyła w Offenburgu kompleksowe centrum serwisowe dla pojazdów szynowych, które jest unikalne w południowych Niemczech pod względem możliwości i nowoczesności. Nic nie przypomina o historycznej zajezdni kolejowej, która kiedyś tu stała. Dzięki temu nowemu obiektowi Offenburg znów stanie się prawdziwym miastem kolejowym. Odnowiona umowa na prowadzenie operacji Ortenau S-Bahn przez kolejne 15 lat jest kolejnym dowodem na bardzo udany rozwój SWEG w jedną z najważniejszych grup mobilności w kraju związkowym. Jestem szczególnie zadowolony, że możemy nadal oferować naszym pasażerom wysoką jakość SWEG – wyjaśnił prezes SWEG Tobias Harms. 

 

Nowa zajezdnia znajduje się w pobliżu dworca kolejowego Offenburg w północno-wschodniej części miasta. Na powierzchni 1350 m2 znajdują się dwa tory odstawcze, zadaszone stanowiska robocze i suwnica bramowa o pełnej długości. Dwa budynki gospodarcze, o powierzchni 350 m2 i 200 m2, zapewniają miejsce na magazyny, biura i zaplecze socjalne. Uzgodniono również, że Siemens Mobility może korzystać z infrastruktury SWEG na miejscu, takiej jak zewnętrzna myjnia samochodowa. Magazyn może polegać na minimalnych zapasach, ponieważ Siemens Mobility wykorzystuje swoją platformę e-commerce MoBase do zarządzania częściami zamiennymi. Dzięki niej wymagane części mogą być dostarczane na żądanie w ciągu 24 godzin. Oparta na stanie, predykcyjna konserwacja pociągów jest możliwa dzięki wykorzystaniu opartego na chmurze pakietu aplikacji Siemens Mobility Railigent X. Dzięki zaawansowanym algorytmom i analizie danych możliwe usterki są wykrywane, zanim doprowadzą do awarii.

Dodaj komentarz