Brytyjski przewoźnik kolejowy Norhern Rail pracuje nad aplikacją, która pozwoli sprawdzić, kiedy był sprzątany pociąg. Personel, zajmujący się czyszczeniem wagonów, będzie mógł zweryfikować, który skład wymaga najpilniejszych porządków.
– Czas na wykonanie podstawowego sprzątania jest ograniczony, ze względu na stałą eksploatację pociągów – mówi Richard Holt, kierownik zespołu sprzątającego z Northern Rail. – Przy realizacji ponad 2,5 tys. usług dziennie, rozdzielenie składów czystych i tych wymagających czyszczenia pilnego będzie na wagę złota. Wyzwanie jest ogromne.
O czystość w 345 pociągach firmy Northern dba około 500 pracowników. Wykonują oni swoje obowiązki w 42 lokalizacjach, na całej 300 km trasie kolejowej. Głównymi ośrodkami pracy są: TrainCare w Allerton (Merseyside), Newton Heath (Grater Manchester), Heaton (Tyne & Wear), Neville Hill (West Yorkshire) i Hull Botanic Gardens (East).
W ciągu roku zespół Richarda Holta przeprowadza 695 tys. procesów czyszczenia, wykorzystując do tego m.in. 32 759 ściereczek z mikrofibry, 10 300 gąbek i 1724 litry środka do czyszczenia toalet, 2265 litrów płynu do czyszczenia podłóg oraz powierzchni. Uzupełniają także 26 mln sztuk papieru toaletowego i 778 litrów mydła do rąk.