RegioJet, czeski prywatny przewoźnik kolejowy złożył dwa wnioski do UTK w sprawie uruchomienia komercyjnych pociągów na trasie Przemyśl – Hannover Hbf.
Do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęły dwa wnioski RegioJet, który stara się o otwarty dostęp na uruchamianie komercyjnych pociągów w relacji Przemyśl Główny – Hannover Hbf. – Przemyśl Główny.
Jeden wniosek dotyczy pociągów, które zatrzymywałby się wyłącznie na stacjach Przemyśl Główny, Frankfurt (Oder), Berlin Gesundbrunnen oraz Hannover Hbf. Drugi wniosek natomiast dotyczy pociągów, które zatrzymywałyby się również na stacjach pośrednich na terytorium Polski. A dokładniej w Rzeszowie, Krakowie, Katowicach, Opolu, Wrocławiu oraz Zielonej Górze.
Co łączy te dwa wnioski to fakt, że RegioJet chciałby uruchamiać codziennie jedną parę pociągów oraz to, że byłyby one niedostępne w relacjach krajowych. Oznacza to, że pasażerowie nie mogliby nabyć biletu np. z Przemyśla do Opola w ramach nowej usługi.
RegioJet planuje uruchamiać składy wagonowe z miejscami do siedzenia lub leżenia. Składy byłyby prowadzone przez elektrowozy Traxx lub Vectron, bądź też każdą inną lokomotywę z homologacją na Polskę, która rozpędzi się do co najmniej 130 km/h.
Prywatny przewoźnik stara się o uzyskanie otwartego dostępu, który obowiązywałby od grudnia 2023 roku do 9 grudnia 2028 r. Pociągi byłby prowadzone przez linie kolejowe nr: 91, 133, 134, 138, 137, 135, 132, 273, 821, 981, 3. Warto zaznaczyć, że godziny odjazdów i przyjazdów pokrywają się w dwóch złożonych wnioskach. Prawdopodobnie RegioJet chcąc zwiększyć szanse na uzyskanie otwartego dostępu, zdecydował się starać o uruchomienie pociągu wyłącznie do/z Przemyśla.