PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizacje kolejnego odcinka linii kolejowej nr 104 Rabka Zaryte – Mszana Dolna w ramach projektu Podłęże – Piekiełko. Inwestycja jest warta prawie 430 mln zł.
Obszary, gdzie już trwają prace to Chabówka – Rabka Zaryt, a także Klęczany – Nowy Sącz. Realizacja poszczególnych etapów inwestycyjnych w ramach modernizacji linii nr 104 skraca czas do reaktywowania trasy.
– Kolej dostępniejsza, bardziej komfortowa i bezpieczniejsza jest naszym celem, który niestrudzenie realizujemy. Świadczą o tym inwestycje prowadzone w ramach Krajowego Programu Kolejowego i uzyskiwane efekty. Kolejny kontrakt i przetarg na modernizację ważnej dla Małopolski trasy Chabówka – Nowy Sącz świadczy m.in. o skuteczności naszych działań – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
– Dzięki rządowemu wsparciu, Polskie Linie Kolejowe SA kontynuują już rozpoczęte zadania w ramach przedsięwzięcia Podłęże – Piekiełko i podejmują następne. To oznacza realne możliwości uzyskania planowanych efektów dla mieszkańców, którzy po wielu latach zyskają łatwiejszy dostęp do kolei – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Istotnym elementem prac jest przebudowa przystanków osobowych i stacji w celu zapewnienia dostępności i komfortu wszystkim podróżnym. Na stacji Mszana Dolna, a także na przystankach Mszana Dolna Marki i Raba Niżna wybudowane będą nowe, wysokie perony. Ułatwią one wsiadanie do pociągów. Perony będą wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie. System ścieżek naprowadzających ułatwi osobom niewidomym i niedowidzącym orientacje.
W planach jest również przebudowa obiektów inżynieryjnych, m.in. czterech mostów w Mszanie Dolnej nad rzeką Rabą i Mszanką oraz trzech wiaduktów w Mszanie Dolnej.
Stacja Limanowa będzie dostępna dla wszystkich podróżnych. Ogłoszono postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy zadania. Przetarg zawiera prace na stacji oraz na odcinku o długości blisko 3,5 km. W ich skład wchodzi budowa nowych torów, peronów i przejść na stacji.
Modernizacja linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz jest częścią większej inwestycji PKP PLK o nazwie Podłęże – Piekiełko. Projekt ten to nie tylko modernizacja czy elektryfikacja 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz. To także budowa 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.