Atrakcyjna czasy przejazdów i więcej zmodernizowanych wagonów – PKP Intercity przygotowuje się do ostatniej w tym roku korekty rozkładu jazdy pociągów. Ta obowiązywać będzie od 12 listopada do 9 grudnia.
W ciągu roku obowiązywania rozkładu jazdy 2022/2023, zarządca infrastruktury kolejowej przewidział pięć korekt. Ich zadaniem jest dostosowanie kursowania pociągów do prac modernizacyjnych, prowadzonych na liniach.
PKP Intercity
Największy dalekobieżny przewoźnik kolejowy w Polsce zapewnia, że od listopada pasażerowie nadal będą mogli podróżować najszybszym pociągiem między Warszawą Zachodnią a Poznaniem, w czasie 2 godz. i 25 minut. Między Warszawą a Gdańskiem czas podróży wyniesie zaś 2 godz. 20 minut. Z Warszawy Zachodniej do Krakowa pojedziemy w 2 godz. i 8 minut.
Od września na trasach Wrocław – Białystok, Wrocław – Przemyśl, Przemyśl – Warszawa oraz Wrocław – Hrubieszów pojawiają się systematycznie komfortowe wagony zmodernizowane przez Fabrykę Pojazdów Szynowych H. Cegielski. Od 12 listopada w pociągach kursujących na tych trasach będzie jeździło już 20 zmodernizowanych wagonów. W każdym z klimatyzowanych wagonów są wygodne fotele, a przy nich znajdują się gniazdka do ładowania urządzeń elektrycznych. Na korytarzach znajdują się wyświetlacze informujące o trasie, system nagłośnieniowy oraz toalety z zamkniętym obiegiem. Ponadto w wagonach zainstalowane zostały wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.
Zmiany w kursowaniu pociągów w Warszawie
Trwa modernizacja Warszawskiego Węzła Kolejowego i aby zapewnić sprawne kursowanie pociągów, część z nich nadal będzie kierowana przez stację Warszawa Gdańska. Od 12 listopada do 9 grudnia br. taka sytuacja będzie dotyczyła 85 pociągów, przede wszystkim jadących w kierunku wschodnim. Zdecydowana większość pociągów w kierunku zachodnim będzie kursowała przez Warszawę Centralną. PKP Intercity przypomina, aby dokładnie sprawdzać stacje przyjazdu i odjazdu połączeń do i z Warszawy.
Ruch pociągów PKP Intercity w północnej Polsce
Podczas obowiązywania ostatniej korekty rozkładu jazdy kontynuowana będzie przerwa w ruchu na linii LK 38, w związku z modernizacją odcinka Ełk – Sterławki Wielkie. Na odcinku Giżycko – Olsztyn Główny kursują 2 pary autobusów zastępczej komunikacji, które dowożą podróżnych na pociągi IC Mamry 56102/65102 (na trasie Olsztyn – Wrocław – Olsztyn), IC Gryf 58106/85106 (na trasie Olsztyn – Szczecin – Olsztyn), IC Żeromski 5320/3520 (na trasie Olsztyn – Kraków – Olsztyn) oraz IC Warmia 5328/1520 (na trasie Olsztyn – Kraków – Olsztyn).
Ze względu na prace inwestycyjne prowadzone na linii nr 351, pociąg TLK Uznam nr 18170/81170 (relacji Warszawa – Świnoujście – Warszawa) będzie dalej kursował przez Rzepin i Kostrzyn. Natomiast skład IC Włókniarz nr 18108/81108 (relacji Łódź Fabryczna – Poznań Główny – Łódź Fabryczna) nadal będzie odwołany na odcinku Poznań – Szczecin – Poznań i zostanie skomunikowany z pociągiem IC Gałczyński nr 18100/81100 (relacji Warszawa – Szczecin – Warszawa).
Ruch pociągów PKP Intercity w południowej Polsce
Od 12 listopada kontynuowana będzie przerwa w ruchu na liniach LK 98 i LK 99, w związku z modernizacją odcinka Sucha Beskidzka – Zakopane oraz stacji Zakopane. Z tego powodu na odcinku Kraków Główny – Zakopane zostanie utrzymana zastępcza komunikacja autobusowa za 4 pary połączeń. Od 22 grudnia do Zakopanego powrócą wszystkie planowane pociągi PKP Intercity, które będą kursowały stale, bez przerw między sezonami zimowym i letnim.