Beacon Rail, firma zajmująca się leasingiem taboru kolejowego, zamówiła 10 lokomotyw wielosystemowych Vectron MS od Siemens Mobility. Zgodnie z założeniami, pojazdy kursować mają wzdłuż korytarza Ren – Alpy oraz między portami Morza Północnego a europejskim zapleczem.
Po sfinalizowaniu inwestycji taborowej Beacon Rail dysponować będzie 170 lokomotywami Vectron.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z zamówienia od Beacon Rail. Ich zaufanie do nas pokazuje, że nasze lokomotywy Vectron oznaczają niezawodność i elastyczność w europejskim transporcie pasażerskim i towarowym. Dzięki zamówionym Vectron MS możliwe są operacje transgraniczne w dziesięciu różnych krajach europejskich. To kolejny wkład w uatrakcyjnienie transportu kolejowego – Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock w Siemens Mobility.
Zamówione lokomotywy wielosystemowe mają maksymalną moc na kole 6,4 megawata i maksymalną prędkość 160 km/h. Lokomotywy zostaną wyprodukowane w fabryce Siemens Mobility w Monachium-Allach. Są one wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS Baseline 3, a także wymagane krajowe systemy sterowania pociągiem.
– Beacon Rail cieszy się, że po niedawnym przejęciu Mitsui Rail Capital Europe zamówił 10 dodatkowych lokomotyw Vectron, aby wesprzeć zaangażowanie firmy na europejskim rynku 4-osiowych elektrycznych kolei towarowych i pasażerskich. Beacon z niecierpliwością czeka na dalsze zacieśnianie relacji z Siemens Mobility – Adam Cunliffe, CEO Beacon Rail.
Do tej pory Siemens Mobility sprzedał ponad 1850 lokomotyw Vectron, a flota przejechała ponad 800 milionów kilometrów. Lokomotywy Vectron są dopuszczone do eksploatacji w 20 krajach europejskich.
Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już ponad 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich CARGOUNIT, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.