Pasażer Polregio

Wraca bezpośrednie połączenie POLREGIO Zielona Góra – Wrocław

POLREGIO przywraca bezpośrednie połączenie Zielona Góra – Wrocław. Zmiany wejdą w życie od 10 marca, z dniem wprowadzenia korekty rocznego rozkładu jazdy pociągów.

Grafika POLREGIO S.A.
Grafika POLREGIO S.A.

– Bezpośrednie połączenie kolejowe Zielona Góra – Wrocław to większy komfort dla pasażerów i dostępność komunikacyjna dla wszystkich mieszkańców regionu po 3-miesięcznej przerwie, wynikającej z braku porozumienia między woj. lubuskim i dolnośląskim – pisze przewoźnik w mediach społecznościowych.

 

POLREGIO będzie realizować przejazdy na tej samej trasie, co wcześniej, oferując lepsze warunki przejazdu, ponieważ przewozy będą obsługiwane przez nowoczesne jednostki taborowe ED78 Impuls, ED72 i EN57AL. Pojazdy mogą przewieźć ponad 170 pasażerów, a do tego jedno z czterech kursów będzie realizowane w podwójnym zestawieniu.

Pociągi będą kursować będą 4 razy dziennie na trasie: Zielona Góra – Nowa Sól – Głogów – Ścinawa – Wołów – Brzeg Dolny – Wrocław Główny, zatrzymując się na wszystkich przystankach pośrednich, zapewniając mieszkańcom regionu dojazd pracy, szkół, urzędów czy placówek medycznych.

Popularne połączenie mogliśmy ponownie włączyć do rozkładu jazdy dzięki bardzo dobrej współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubuskiego i doskonałej organizacji przejazdów przez Marszałka województwa. Pozostałe połączenia uruchomi Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

Polregio a Województwo Dolnośląskie

Bezpośrednie połączenia między Zieloną Górą a Wrocławiem zniknęły z rozkładu jazdy od 9 grudnia. Jak podkreślał przewoźnik oraz marszałek województwa lubuskiego, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego dążył do tego, by na trasie kursowały tylko pociągi Kolei Dolnośląskich.

Cytowany przez Radio Wrocław Michał Nowakowski, rzecznik UM Województwa Dolnośląskiego twierdził, że decyzja podyktowana była oczekiwaniami mieszkańców.

POLREGIO S.A. w ustnym porozumieniu z władzami Województwa usłyszało, że każdego dnia odbywać się miało po 12 kursów z Wrocławia i Zielonej Góry. Spółka obsługiwać miała 4, pozostałych 8 – Koleje Dolnośląskie. Umowy jednak nie podpisano. Zdaniem Polregio, Województwo Dolnośląskie złamało ustalenia.

Przedstawiciele Województwa Lubuskiego twierdzili, że Dolny Śląsk przejmuje dochodowe linie kolejowe. Ich kolejnym celem była „eliminacja Polregio ze swoich torów”.

Rzecznik Prasowy UM Województwa Dolnośląskiego podkreślał, że to pasażerowie chcieli podróżować wyłącznie pociągami Kolei Dolnośląskich, wskazując na wcześniejsze skargi na usługi realizowane przez POLREGIO.

Brak porozumienia między przewoźnikiem a Samorządem doprowadził do czasowego wstrzymania bezpośrednich połączeń kolejowych między Zieloną Górą a Wrocławiem, realizowanych przez Polregio.

Dodaj komentarz