Trakcja S.A. zmodernizuje podstację trakcyjno-energetyczną na stacji A9 Racławicka I linii warszawskiego metra. Spółka zawarła umowę z miastem 19 lutego.
Trakcja podpisała umowę na modernizację kolejnej podstacji warszawskiego metra. Zakres prac objętych umową przewiduje wymianę rozdzielnic RPS (10 pól), SKP oraz rozdzielnice naszej produkcji: RST (rozdzielnice sieci trakcyjnej) – 8 sztuk, SOU (szafy odłączników uszyniających) – 4 sztuki i SZW – 2 sztuki.
– Prace modernizacyjne prowadzone będą na obiekcie, będącym w ruchu – opowiada o zadaniu Robert Czerwieniec, dyrektor Dywizji Energetycznej w Trakcji. – Oznacza to, że podróżni mogą być spokojni o zachowanie ciągłości w kursowaniu pociągów metra. Nasze ekipy będą większość robót wykonywać nocami między 1:00 a 3:00, przy całkowitym wyłączeniu urządzeń – dodaje dyrektor Czerwieniec.
Przeprowadzona modernizacja zwiększy niezawodność działaniu zasilania, co wpłynie na minimalizowanie przyczyn opóźnień lub odwołań jazd.
Trakcja ma doświadczenie w prowadzeniu modernizacji tego typu obiektów trakcyjno – energetycznych. Stacja A9 Racławicka dołączy do grona zmodernizowanych przez Spółkę stacji: A3 Imielin (2020 r.), A5 Ursynów (2021 r.), A1 Kabaty (2022 r.), A7 Wilanowska i stacji technicznej A0 STP (2023 r.)
Wartość zadania to 4 978 923,15 PLN brutto, którego realizację Trakcja zaplanowała na 10 miesięcy.