PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na zakup 35 dwunapędowych pociągów. Będą to pierwsze takie zespoły trakcyjne we flocie PKP IC.
Newag jako jedyny producent taboru złożył swoją ofertę w przetargu na zakup 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych. Oferta złożona przez producenta z Nowego Sącza wkomponowała się w budżet zamawiającego, ponieważ Newag zaoferował dostawę pojazdów za kwotę 3 364 819 857 zł brutto, natomiast PKP Intercity na sfinansowanie kontraktu przewidziało kwotę 3 367 324 506 zł brutto.
Finalnie zamawiający ocenił ofertę Newagu na 80% (producent otrzymał maksymalną liczbę punktów za cenę jednostkową dostawy pojazdu oraz stawki za świadczenie usług utrzymania za 1 km przebiegu). Nowosądecki producent otrzymał natomiast zero punktów w przypadku oceny oferty za:
- okres gwarancji jakości i rękojmi na każdy z pojazdów (poszczególne elementy), oprogramowanie oraz sporządzoną dokumentację,
- maksymalną liczbę zdarzeń powodująca utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 000 km ,
- współczynnik gotowości technicznej,
- współczynnik niezawodności taboru.
W momencie, gdy dojdzie do podpisania umowy, Newag będzie zobowiązany do dostawy pojazdów w ciągu 60 miesięcy, a następnie świadczenia usług utrzymania zespołów trakcyjnych przez okres 10 lat.
Przypomnijmy, że nowe pociągi dla IC będą obsługiwać połączenia przy wykorzystaniu zasilania z sieci trakcyjnej 3 kV oraz spalinowego napędu typu Powerpack. W przypadku zasilania z sieci trakcyjnej pociągi mają rozpędzać się do co najmniej 160 km/h, natomiast w momencie przejścia na trakcję spalinową: 120 km/h. Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, dwa pojazdy w trakcji wielokrotnej mogą był długie na maksymalnie 200 metrów.