PGE Energetyka Kolejowa i POLREGIO zawarły dwuletnią umowę dotyczącą sprzedaży i dystrybucji elektrycznej energii trakcyjnej dla kolejowego przewoźnika.
– PGE Energetyka Kolejowa jest wiodącą spółką na polskim rynku dystrybucji energii elektrycznej dla sektora kolejowego. Niezawodność dostaw energii elektrycznej ma kluczowe znaczenie dla efektywnej realizacji przewozów pasażerskich, a kolejna podpisana w ostatnim czasie umowa jest potwierdzeniem wysokiego poziomu zaufania, jakim darzą nas najwięksi przewoźnicy kolejowi w kraju. Dzięki temu możemy nadal być gwarantem ciągłości, stabilności i bezpieczeństwa transportu kolejowego w Polsce – mówi Mateusz Sławiński, prezes Zarządu PGE Energetyka Kolejowa.
Umowa będzie obowiązywać od 1 stycznia 2025 r. do końca 2026 r. W tym czasie PGE Energetyka Kolejowa dostarczy POLREGIO około 620 GWh energii elektrycznej.
Kontrakt pozwoli kontynuować kolejowej spółce działalność przewozową na trasach z trakcją elektryczną. Porozumienie obejmie pociągi wszystkich kategorii. Rozliczenia pomiędzy podmiotami będą oparte na algorytmie, który obliczy ilość pobranej energii trakcyjnej, uwzględniając zarówno dane dotyczące pracy przewozowej, jak i informacje o poborze oraz oddawaniu energii przez pojazdy trakcyjne.
– Mamy nadzieję na bardzo dobrą współpracę ze spółką PGE Energetyka Kolejowa. Podpisana właśnie umowa pozwoli nam kontynuować działalność przewozową przez kolejne dwa lata. To ważne, ponieważ z roku na rok rośnie liczba pasażerów korzystających z naszych usług. Wszystko wskazuje na to, że obecny rok zamkniemy z rekordowym wynikiem przewozowym – mówi Krzysztof Pietrzykowski, prezes Zarządu POLREGIO.
PGE Energetyka Kolejowa dysponuje m.in. 18,4 tys. km linii energetycznych, które służą do zasilania sieci trakcyjnej. Firma odpowiada za dystrybucję 4,32 TWh energii elektrycznej rocznie, co stanowi ok. 3 proc. całej energii dostarczanej w kraju.
POLREGIO to największy pasażerski przewoźnik w Polsce. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 2000 pociągów w jego barwach. Udział firmy w rynku kolejowych przewozów pasażerskich utrzymuje się na poziomie 26%.