Raport z Polski Tabor

OnTrain – nowa platforma wynajmu lokomotyw

OnTrain, nowoutworzona platforma leasingu lokomotyw, będzie oferować europejskim operatorom kolejowym nowoczesne lokomotywy w modelu najmu krótko lub długookresowego, wraz z usługami utrzymania. OnTrain podpisał już umowy na dostawę 80 lokomotyw – w tym 40 wielosystemowych lokomotyw elektrycznych Traxx 3 od Alstom i 10 ciężkich lokomotyw elektrycznych Dragon 2 LM od Newag. Pozostałe 30 lokomotyw to opcja zakupu: 20 od Alstom i 10 od Newag.

OnTrain będzie oferował wynajem nowoczesnych lokomotyw dla przewoźników kolejowych na rynku europejskim.
OnTrain będzie oferował wynajem nowoczesnych lokomotyw dla przewoźników kolejowych na rynku europejskim.

OnTrain to nowa spółka,  której większościowym udziałowcem jest Marguerite, paneuropejski inwestor infrastrukturalny, a także Griffin Capital Partners, prywatny inwestor oraz firma zarządzająca aktywami na rynku private equity i nieruchomości w Europie Środkowo-Wschodniej, Niemczech i innych wybranych krajach UE oraz WBW Invest, polska firma inwestycyjna działająca w sektorach: energii odnawialnej, transportu i logistyki, posiadająca duże doświadczenie w branży kolejowej, w szczególności w wynajmie taboru kolejowego.

Strategia OnTrain zakłada dostarczanie przewoźnikom kolejowym nowoczesnych lokomotyw wraz z usługami utrzymania, które spełniają najwyższe standardy rynkowe. Większość lokomotyw OnTrain jest przeznaczona do transportu międzynarodowego w większości krajów UE. Wszystkie pojazdy będą wyposażone w ETCS, najnowszy europejski system zapewniający bezpieczną eksploatację pociągów.

OnTrain powstał w odpowiedzi na rosnącą potrzebę wymiany taboru i modernizacji infrastruktury kolejowej w całej Europie. Średni wiek lokomotywy w Polsce wynosi 30 lat dla elektrycznych lokomotyw liniowych i prawie 40 lat dla jednostek spalinowych. Łącznie aż 81% polskiej floty lokomotyw ma ponad 30 lat. Dla porównania, tylko 48% istniejącej floty lokomotyw w Europie Zachodniej przekracza wiek 30 lat*.

– Ta strategiczna inwestycja opiera się na solidnych wynikach gospodarczych Polski i znaczącym popycie na nowoczesne lokomotywy. W Marguerite koncentrujemy się na długoterminowej stabilności naszych inwestycji i płynących z nich korzyści dla przyszłych pokoleń. Modernizacja transportu kolejowego jest częścią szerszych trendów i procesów transformacji energetycznej, a popyt i popularność usług najmu taboru kolejowego będą tylko rosły. Współpraca z Griffin Capital Partners i WBW Invest pozwala nam połączyć wiedzę i zasoby, aby wspierać dekarbonizację transportu towarowego w Polsce i Europie – mówi Michael Dedieu, Partner Zarządzający w Marguerite.

 

Alstom dostarczy elektryczne lokomotywy Traxx spółce OnTrain

– Wejście na rynek kolejowy stanowi kamień milowy w dalszym rozwoju naszej działalności private equity. Ta starannie wytypowana branża oferuje ogromne możliwości rozwoju i innowacji, wspierając ewolucję sektora kolejowego w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Po przeanalizowaniu sytuacji na rynku przewozów kolejowych w Polsce widzimy, że łączna liczba wynajmowanych lokomotyw stale rośnie, odzwierciedlając popyt na nowoczesny tabor wśród przewoźników kolejowych. We współpracy z naszymi partnerami, a także światowej klasy producentami lokomotyw, dostarczymy na rynek właśnie taki produkt – komentuje Tomasz Mrowczyk, Co-Managing Partner w Griffin Capital Partners

 

Dodaj komentarz