Grupa Kapitałowa TORPOL zaprezentowała strategię rozwoju na lata 2025-2030, której celem jest umocnienie pozycji rynkowej w branży infrastrukturalnej oraz dążenie do stabilnego wzrostu finansowego poprzez optymalizację procesów operacyjnych i wdrażanie innowacyjnych technologii. W latach 2025-2030 skumulowane przychody netto Grupy TORPOL mają wynieść ok. 14,5 mld zł, skonsolidowana EBITDA ma osiągnąć ok. 840 mln zł a skonsolidowany zysk netto ok. 500 mln zł. Spółka będzie dążyć do wypłaty 50% zysku jednostkowego w formie dywidendy.

Strategia uwzględnia stabilne zwiększanie udziału rynkowego poprzez rozwój współpracy z PKP PLK, CPK oraz innymi zarządcami infrastruktury kolejowej. Planowany jest rozwój nowych kompetencji oraz wejście w nowe segmenty biznesowe z zakresu Kolei Dużych Prędkości oraz Digital Rail Services. Grupa TORPOL zakłada dalszą ekspansję na segmentach rynku budownictwa tramwajowego, kubaturowego oraz Oil&Gas. Szczególną uwagę TORPOL zamierza poświęcić cyfryzacji procesów zarządzania, które mają na celu zwiększenie efektywności operacyjnej i wzmocnienie pozycji rynkowej. W planach jest również przeprowadzenie akwizycji w celu wzmocnienia łańcucha wartości Grupy oraz wprowadzanie nowych usług uzupełniających obecną ofertę
i dywersyfikujących źródła przychodu.
Priorytetem Strategii rozwoju Grupy TORPOL na lata 2025-2030 jest stabilny wzrost finansowy przy jednoczesnym zapewnieniu wartości dla akcjonariuszy. Chcemy podkreślić nasze zaangażowanie w budowanie wartości dla inwestorów. Będziemy dążyć do wypłaty dywidendy w wysokości 50% zysku jednostkowego, w zależności od perspektyw rynkowych oraz bieżącej sytuacji finansowej Spółki. Zamierzamy również konsekwentnie umacniać naszą silną pozycję rynkową w branży infrastrukturalnej, zwiększając naszą konkurencyjność poprzez cyfryzację, optymalizację marż oraz inwestycje w innowacyjne rozwiązania – powiedział Konrad Tuliński, Prezes Zarządu TORPOL S.A.
W latach 2025-2030 TORPOL planuje przeznaczyć 300 mln zł na inwestycje, koncentrując się na modernizacji zasobów, automatyzacji procesów oraz rozszerzeniu oferty o nowe usługi.
Perspektywy rynkowe dla Grupy TORPOL kształtują się obiecująco, głównie za sprawą znaczących nakładów inwestycyjnych na infrastrukturę kolejową, tramwajową oraz projekty inżynieryjne. W latach 2025-2032 na rozwój kolei w Polsce przewidziano ponad 180 mld zł, co wynika z realizacji programów takich jak: Krajowy Program Kolejowy, Centralny Port Komunikacyjny, Program Kolej+ oraz Program Przystankowy.
Wzmożone inwestycje obejmą również infrastrukturę tramwajową w 15 polskich miastach, gdzie na modernizację i rozbudowę sieci przeznaczono ponad 4,2 mld zł.
Segment inwestycji inżynieryjnych w kolejnictwie także odnotuje wzrost, zarówno pod względem liczby, jak i wartości realizowanych projektów. Dodatkowym impulsem dla rozwoju budownictwa kubaturowego będą środki przeznaczone na Program Dworcowy, którego budżet do 2030 roku wynosi 4,4 mld zł, a dodatkowe
3,1 mld zł pozostaje do wykorzystania z wcześniejszej edycji programu.