Wsparcie rodzinne, kreatywność, patrzenie w przyszłość to połączenie, które zaprowadziło firmę MABO do punktu zwanego: SUKCES.
Postanowiliśmy podsumować kończący się niechybnie rok 2019, tym samym oszacować w jak wielu krokach spełniliśmy założony plan promocji naszej najnowszej gamy produktów, innowacyjnych rozwiązań dla infrastruktury kolejowej naszego autorstwa, a przede wszystkim jak wymierne skutki ona przyniosła. Przypomnijmy krótką charakterystykę produktów, o których promocji jest powyżej mowa oraz działalności rodzinnej firmy jaką jest MABO.
Firma MABO Sp. z o.o. jest drugim na świecie producentem nowej generacji bezciężarowego kotwienia sprężynowego o stałej sile napięcia przeznaczonym do trakcyjnej sieci kolejowej i tramwajowej. To ponadprzeciętne rozwiązanie uzyskało ochronę patentową w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej (nr PL228589 B1 – Urządzenie do kompensacji zmian długości sieci trakcyjnej) oraz pozytywną opinię Instytutu Kolejnictwa i dopuszczenie PKP PLK S.A. do stosowania na liniach kolejowych przez nich zarządzanych. Opracowane urządzenie odpowiada na zapotrzebowanie rynku w tym zakresie oraz wyznacza nowe standardy w budowie sieci trakcyjnych na całym świecie i jest zamiennikiem tradycyjnych , ciężarowych napinaczy sieci trakcyjnej, których konstrukcja jest przestarzała i przysparza wielu trudności eksploatacyjnych. Urządzenie nowej generacji, produkcji MABO, charakteryzuje się prostą konstrukcją, wykonaną z elementów stalowych zabezpieczanych antykorozyjnie poprzez cynkowanie oraz opcjonalnie malowanie. Taki dobór materiałów eliminuje zjawisko korozji powszechnie występującej w aktualnie stosowanych ciężarowych urządzeniach naprężających i bezobsługową pracę nowej generacji urządzenia przez okres min. 30 lat.
Kolejnym urządzeniem autorstwa MABO, chronionym patentem, jest system podwieszenia sieci trakcyjnej oparty na elementach wykonanych z lekkiego stopu aluminium i stali nierdzewnej, podtrzymujący elektryczne przewody jezdne oraz pozostałe elementy składowe sieci. Podstawowym elementem konstrukcyjnym jest specjalnie opracowany profil, wykonany ze stopu aluminium o wysokiej wytrzymałości, połączony elementami ze stali nierdzewnej. Ponadprzeciętne rozwiązanie podwieszenia opracowano przy założeniu minimalnej ilości elementów składowych oraz ograniczeniu do minimum rodzajów elementów złącznych. Ta opcja sprawia, że po ich wstępnym zamontowaniu uzyskuje się samohamowność elementów względem siebie, dlatego takie rozwiązanie bardzo przyspiesza regulację sieci, pozwala na szybki i łatwy montaż a także jest odporny na korozję, co wiąże się z wysoką estetyką wyglądu przez szereg lat.
MABO to firma rodzinna, założona w czerwcu 1967 roku przez Pana Adolfa Bogackiego, który przy wsparciu Małżonki oraz dwójki dzieci nieustannie się rozwijał i tak oto z małego zakładu ślusarskiego stworzył średnie przedsiębiorstwo, dające przeszło ponad 200 miejsc pracy. Upór Właścicieli, determinacja oraz „patrzenie w przyszłość” pozwoliło na stworzenie produktów będących przyszłością dla górnej sieci trakcyjnej, dla całego transportu szynowego w Polsce, jak i za granicami kraju.