Dwa pierwsze przetargi na dokumentację dla modernizacji wrocławskich torowisk zostały rozstrzygnięte. Inwestycje wpisują się w miejską kampanię #TORYwolucja, poprawiającą jakość wrocławskich torowisk w ciągu najbliższych 3-4 lat. Które trasy przejdą zmiany jako pierwsze?
Rozstrzygnięte przetargi dotyczą wymiany torów i sieci w al. Gen. Hallera, od skrzyżowania z ul. Mielecką do skrzyżowania z ul. Ojca Beyzyma, wraz z przebudową sieci trakcyjnej, a także przy ul. Żmigrodzkiej, od skrzyżowania z ul. Broniewskiego do skrzyżowania z ul. Bałtycką.
– Pracujemy nad projektem wymiany nawierzchni w torach i rozjazdach na Rondzie Reagana, a także przejazdu przez torowisko przy skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich z ul. Kutnowską – poinformował na Facebooku prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. – W planach jest również remont pętli Zawalna oraz remont przejazdu przez torowisko na placu Strzegomskim.
Pierwsze postępowanie dotyczyło wykonania dokumentacji dla czterech zadań: wymiany nawierzchni torowiska i rozjazdów na Rondzie Reagana, remontu przejazdu przez torowisko przy skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich z ul. Kutnowską, remontu pętli Zawalna oraz naprawy przejazdu przez torowisko na pl. Strzegomskim.
W drugim przygotowana zostanie dokumentacja projektowa i pozyskane będą niezbędne decyzje i uzgodnienia dla remontu torowisk w dwóch miejscach Wrocławia:
- na al. Hallera, od skrzyżowania z ul. Mielecką do skrzyżowania z ul. Ojca Beyzyma. Przebudowa zakłada również wymianę sieci trakcyjnej.
- remont torowiska przy ul. Żmigrodzkiej, od skrzyżowania z ul. Broniewskiego do skrzyżowania z ul. Bałtycką oraz przebudowa sieci trakcyjnej.
W obu przetargach najkorzystniejszą ofertę złożył Zakład Budowlany „Klier” z Chrząstawy Małej.