Pasażer

Aplikacja “Portal Pasażera” zyskuje coraz większą popularność

Aplikację “Portal Pasażera”, stworzoną przez PKP Polskie Linie Kolejowe, pobrało już ponad 100 tys. użytkowników. Za jej pomocą można sprawdzić m.in. połączenia wszystkich przewoźników. Aplikacja zyskała dalsze udogodnienia – to czarny i kontrastowy motyw oraz większa możliwość personalizacji. Portal Pasażera jest do pobrania z Google Play oraz Apple Store.

  • Portal Pasażera ułatwia planowanie kolejowych podróży. Jest przydatny w codziennych wyjazdach do pracy, szkoły oraz wypadach okazjonalnych. Z aplikacją można planować podróż według własnych kryteriów m.in. daty, godziny, przewoźnika, czasu potrzebnego na przerwę lub na przesiadkę.
  • Aplikacja informuje o peronie i torze, z którego odjedzie pociąg. Można wybrać opcje połączenia bezpośredniego lub z przesiadkami. Są informacje o skomunikowanych połączeniach. Jest okazja poznania oferowanych w pociągu usług. Pasażerowie mogą obserwować trasę pociągu w czasie rzeczywistym oraz ewentualne zmiany w podróży.
  • Portal Pasażera to dobre źródło informacji o wszystkich pociągach pasażerskich. Wybraną relację pociągu można rozwinąć i sprawdzić czas przyjazdu do poszczególnych stacji na trasie. Dostępna jest też opcja planowania powrotu. Użytkownik może zapisywać ulubione relacje, rozkłady oraz stacje, z których często korzysta. Portal Pasażera umożliwia konfigurowanie „Szybkich połączeń”, takich, które będą stale widoczne na ekranie wyszukiwarki.

Więcej możliwości dostosowanie aplikacji do potrzeb użytkownika, to odpowiedź na zbierane przez twórców Portalu Pasażera oczekiwania użytkowników m.in. poprzez program beta testów, do którego można się zapisać pod adresem www.portalpasazera.pl/mobilne. Odpowiedzią na potrzeby użytkowników jest aplikacja zaprojektowana dla wszystkich niezależnie od stosowanej technologii. Aplikacja współpracuje z technologią VoiceOver na platformie iOS i TalkBack na platformie Android.