21 stycznia br. Węgierskie Koleje Państwowe (MÁV) podpisały list intencyjny z chińskim CRRC Changchun w celu opracowania zespołów trakcyjnych (DMU) do eksploatacji na liniach regionalnych. Mają one być produkowane w zakładach MÁV-Start w Szolnok.
Nowe regionalne zespoły trakcyjne mają kursować na modernizowanych liniach regionalnych. Mają także wesprzeć modernizowane linie główne i podmiejskie. Pojazdy pomogą w realizacji celów środowiskowych i zrównoważonego rozwoju MÁV, a także w przestrzeganiu przepisów Unii Europejskiej (UE).
Oczekuje się, że nowe pojazdy będą miały mniejsze obciążenia osi i mniejszą wysokość podłogi w porównaniu z obecnymi pociągami, z których większość charakteryzuje się niskim obciążeniem osi oraz niskimi prędkościami.
Obecnie MAV na tych trasach korzysta z floty 200 dwuosiowych pojazdów zbudowanych jeszcze w Czechosłowacji w latach 1971-1986. Ich żywotność jednak dobiega końca. W użyciu jest również flota 40 rosyjskich DMU dostarczonych w latach 2002-2004, kilka pociągów ciągniętych przez lokomotywy i kilkadziesiąt Siemens Desiros.