Polregio Raport z Polski Wydarzenia

Co z przetargiem na przewozy kolejowe w województwie kujawsko-pomorskim?

Województwo Kujawsko-Pomorskie przymierza się do podpisania umów z przewoźnikami, realizującymi połączenia kolejowe w regionie. Sygnowanie kontraktu z Arrivą to kwestia czasu. Inaczej jest ze spółką Polregio, z którą wciąż prowadzone są rozmowy. Czy przewoźnik zgodzi się na dodatkowy wskaźnik waloryzacji?

Briefing prasowy poświęcony przetargowi na połączenia kolejowe w województwie kujawsko-pomorskim zorganizowano w poniedziałkowy poranek, 26 września. Udział w nim wzięli marszałek Piotr Całbecki, a także wicemarszałkowie: Aneta Jędrzejewska i Zbigniew Sosnowski.

– Oferty do przetargu, obejmującego cztery zadania, wpłynęły od spółek Arriva i Polregio – mówi Aneta Jędrzejewska. – Pierwszy z przewoźników obsługiwać chce trakcje spalinowe, drugi – elektryczne. Przystąpiliśmy z przewoźnikami do rozmów z uwagi na dynamicznie zmieniające się koszty obsługi połączeń.

 

Złożone w przetargach oferty znacznie odbiegają od tych, które obowiązują spółki obecnie. Kwota zaproponowana przez Arrivę jest wyższa o 120 proc. Kontrakt Polregio przewyższa wcześniej zaproponowaną ofertę o 140 proc.

– Przystąpiliśmy z przewoźnikami do rozmów – dodaje wicemarszałek Jędrzejewska. – Z Arrivą porozumienie zawarliśmy. Z Polregio wciąż rozmawiamy. Zaproponowaliśmy dodatkowy wskaźnik waloryzacyjny, który zabezpieczy środki Województwa w przypadku kolejnych wzrostów cen energii.

 

Rozmowy z Polregio skomentował także marszałek Całbecki.

Spółka Polregio próbuje wprowadzić mechanizm, który nie jest dla nas do końca akceptowalny ze względu na obowiązujące przepisy przetargu – mówi Piotr Całbecki. – Tego rozwiązania nie jesteśmy w stanie przyjąć. Zaproponowaliśmy więc swój wskaźnik waloryzacji. Jeżeli w tej sprawie się porozumiemy, podpisanie umowy będzie kwestią czasu.