Aktualności Tabor Wywiady

D. Midura: Działamy na kilku ciężkich rynkach

Pomysły czerpiemy z rozmów z użytkownikami, głównie osobami prowadzącymi pojazdy. Jak już wcześniej wspomniałem temat kolei w naszej działalności pojawił się po doświadczeniach omówionych z moim tatą. To on mi opowiedział o podziale pojazdów ze względu na zastosowanie, a co za tym idzie każdy pojazd potrzebuje innego rodzaju fotela. Dla maszynisty w pojeździe manewrowym są inne potrzeby, inne dla maszynisty w ruchu pasażerskim, a już całkiem inne wymagania fotela dla pojazdu w ruchu cargo.

Pomysły czerpiemy z rozmów z użytkownikami, głównie osobami prowadzącymi pojazdy

Tutaj często się zdarzają postoje pod semaforem i maszyniści potrzebują fotela, który pozwala na odprężenie. Często podczas prezentacji naszych foteli słyszę: „To jest to, czego potrzebujemy”. Z naszych foteli można zrobić coś w stylu leżanki. Tutaj chciałbym podziękować działaczom Związku Zawodowego Maszynistów za zaangażowanie w doborze produktu dla prowadzącego pojazd.

Jak działa ekipa serwisowa?

Mamy wspaniałych serwisantów. Świadczymy usługi serwisowe dla producentów pojazdów takich jak NEWAG, PESA, MAN, czy SOLARIS. Myślę, że świadczy to o profesjonalizmie firmy. W takich przypadkach jesteśmy w stanie zaoferować serwis 24h. Jednak to nie jest ich jedyne zadanie. Dodatkowo serwisanci dokonują montażu foteli. Montaże foteli można podzielić na dwie grupy: testy i na produkcji pojazdu. Przy testach i pierwszych montażach instalacja fotela jest przeprowadzana przez naszą ekipę. Jest to złożony proces, gdyż zawsze staramy się przygotować produkt w taki sposób, by przy seryjnej wymianie eksploatujący miał maksymalnie uproszczoną procedurę. Kolejnym jest zapewnienie dobrego pola widzenia, a także, aby fotel nie miał kolizji z wyposażeniem kabiny. Jeśli dostarczamy fotele do pojazdów na produkcję, to tutaj mamy dużo łatwiejsze zadanie, gdyż działamy na modelach 3D, a cała instalacja do fotela (ponieważ skupiamy się na fotelach pneumatycznych, które to zapewniają najwyższy komfort) układa się przy produkcji pojazdu, co w znacznym stopniu ułatwia sprawę.

Nie mogę nie skorzystać z okazji i nie zapytać – gdzie ostatnio montowaliście swoje produkty?

Ostatnimi projektami z naszymi produktami są wszystkie pojazdy MODERTRANS. ( ponownie mogę użyć słowa Przyjaciele z Modertrans). Poproszono nas o stworzenie i rozwijanie produktu, który ma w znacznym stopniu polepszyć komfort pracy motorniczego. Są to projekty MPK Poznań, Tramwaje Śląskie, w chwili obecnej dostarczamy do pojazdów dla Szczecina, modernizowanych dla MPK Poznań.


Jeśli chodzi o kolej to na chwilę obecną zakończyły się dostawy do NEWAG 36WEhD dla Kolei Wielkopolskich, rozmowy trwają o fotelach dla Hybryd dla Kolei Dolnośląskich, SKM Warszawa. W Bydgoskiej PESA rozmowy są o fotelach dla Kolei Dolnośląskich (tutaj mowa o EZT). Bardzo mocno są zaawansowane rozmowy z czeską SKODA Transportation o dostawie foteli dla pojazdów dla BONN, Mannheim oraz następnych projektów.

Niewątpliwie największym sukcesem dla naszej firmy jest zdobycie zamówienia od Hyundai ROTEM na fotele do projektu Tramwaje Warszawskie. Jest to duże wyzwanie dla naszej firmy, któremu podołaliśmy – fotele już są dostarczane do Korei, skąd z gotowym pojazdem będą dostarczane do Tramwajów Warszawskich. W tym projekcie starliśmy się z firmami o większym doświadczeniu, jednak procedury wprowadzone w naszej firmie pokazały, iż to my jesteśmy partnerem godnym zaufania.

Dodaj komentarz