DB Cargo UK wspólnie z grupą metalurgiczną Tata Steel zakończyły testy hydrorafinowanego oleju roślinnego, który posłużył jako paliwo dla lokomotywy klasy 60. Pojazd przewiózł 2500 ton stali z huty Margam w Port Talbot do Terminalu Round Oak w Brierley Hill w West Midlands. O testach informuje Railway Gazette.
Przeprowadzone testy i zastosowanie w pełni odnawialnego paliwa, wytwarzanego z przetworzenia olejów roślinnych lub tłuszczów zwierzęcych może zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i dwutlenku azotu nawet o 90 proc. Lokomotywa DB Cargo UK klasy 60. była pierwszą, która w ten sposób pracowała w sieci głównej.
Jak informuje Railway Gazette, paliwo stosować można w lokomotywach klasy 60. 66 oraz 67 „z niewielkim wpływem na moc wyjściową”.
Obecnie flota 228 lokomotyw DB Cargo UK zużywa 45 milionów litrów oleju napędowego rocznie.