Pasażer Tabor

Deutsche Bahn zwiększa ruch pociągów dalekobieżnych

Deutsche Bahn zwiększa ruch pociągów dalekobieżnych. Na zmianach szczególnie zyskają osie centralne – Hamburg – Berlin, NRW – Berlin oraz MonachiumZurych. Systematycznie DB zwiększa komfort podróży w swoich pociągach. Postępuje bowiem rozbudowa i modernizacja floty dalekobieżnej.

Zmiany w ruchu pociągów dalekobieżnych obowiązywać będą od chwili wprowadzenia nowego rozkładu jazdy w roku 2021. Wcześniej, bo do końca 2020 r. zwiększy się liczba dostępnych w pojazdach miejsc. W nowych pociągach będzie ich dodatkowo 13 tysięcy.

– 13 grudnia wprowadzimy na tory więcej ofert, komfortu i więcej miejsc, niż kiedykolwiek wcześniej – podkreśla Michael Peterson, menedżer ds. Transportu dalekobieżnego DB. – Po raz pierwszy, między Hamburgiem a Berlinem, wprowadzimy połączenia z częstotliwością co pół godziny, dając naszym klientom przedsmak tego, co czekać ich będzie w kolejnym roku.

 

Między Hamburgiem a Berlinem liczba pociągów wzrośnie z 46 do 60 dziennie. Co to oznacza dla podróżnych? Przede wszystkim większą liczbę dostępnych miejsc – o nawet 6 tys.

Od nowego rozkładu jazdy zwiększy się także oferta ICE między Bonn a Berlinem. Dziennie kursować będzie 14 bezpośrednich pociągów ICE – o dziesięć więcej, niż obecnie. Co ważne, pociągi od przyszłego roku zatrzymywać się będą także w Erkelenz.

Między Kolonią, Hanowerem i Berlinem kursować będzie nowy ICE 4. Pasażerowie skorzystać będą mogli z 444 miejsc siedzących – to o 17 proc. więcej niż w ICE2.

Nowe połączenia realizowane będą także między Monachium a Zurychem. Obsługę na torach przejmie „zielony” EuroCity-Express. W ciągu dnia pociąg wykona 12 kursów, do 2021 r. czas podróży skróci się do 3,5 godziny.

Ponadto zwiększy się oferta połączeń dalekobieżnych do miejsc turystycznych. Pociąg Eurocity połączy Berlin z Krakowem, przez Wrocław. Nowością będzie bezpłatny przejazd ICE z Berlina przez Erfurt i Würzburg bezpośrednio do terenów sportów zimowych w Tyrolu. Połączenie to realizowane będzie w soboty, w okresie zimowym.

Pociągi ICE i IC częściej pojadą też na niemieckie wybrzeża – do Fryzji Wschodniej, Meklemburgii-Pomorza Przedniego i Lubeki. Często przez cały rok – i to już nie tylko sezonowo.

W nowym rozkładzie jazdy na rok 2021 pojawi się także pierwszy przystanek dla ruchu dalekobieżnego w Ringsheim / Europa-Park Rust. Pociągi dalekobieżne zatrzymywać się będą tam dwa razy dziennie.

Przewoźnik zwiększy także liczbę połączeń ICE na linii Hamburg – Kassel – Monachium, wzmacniając połączenia regionalne.

Od połowy czerwca 2021 r. na linii ICE Hamburg – Frankfurt – Bazylea – Zurych – Chur po raz pierwszy wyjedzie XXL-ICE.

Pierwsze pociągi z Nadrenii Północnej-Westfalii do Monachium będą kursować od września 2021 r. XXL ICE 4 składa się z 13 wagonów i oferuje 918 miejsc – więcej niż kiedykolwiek wcześniej w ICEDB zamówiło 50 takich pociągów. Zamówienie jest częścią inwestycji o wartości 8,5 miliarda euro w odmłodzenie i rozbudowę floty dalekobieżnej DB.

Dodaj komentarz