Pasażer Raport z Polski Wydarzenia

Do Wisły tylko autobusem. Ruszają prace na linii Skoczów – Wisła Głębce

PKP Polskie Linie Kolejowe wracają z pracami modernizacyjnymi na linię między Skoczowem a Wisłą Głębce. Modernizacja poprawi podróże z Katowic do Skoczowa i zmniejszy czas przejazdu w Beskid Śląski. Koszt całej inwestycji to 460 mln zł.

Nowe perony na przystanku Zaborze (Fot. Katarzyna Głowacka / PKP PLK)

Bezpośrednie połączenia kolejowe z Katowic do Wisły Głębce realizowane były między 3 stycznia a 28 lutego. Wówczas podróżni skorzystali z ponad 400 pociągów bezpośrednich, które kursowały o 20 minut krócej, niż przed kilkoma miesiącami.

Od 1 marca pociągi kursować będą tylko do Skoczowa. Dalej – do Wisły Głębce – kursować będą autobusy. To zwiastuje kolejny etap prac torowych.

Dzięki wykonanym pracom na odcinku Chybie – Skoczów, pasażerowie korzystają z nowego przystanku Skoczów Bajerki oraz przebudowanych peronów na stacjach Pierściec i Skoczów oraz na przystankach Chybie Mnich i Zaborze. Pociągi między Chybiem a Skoczowem jeżdżą po 14 km nowych torów wyposażonych w urządzenia sterowania. Przebudowano sieć trakcyjną i obiekty na odcinku Bronów – Skoczów, m.in. most na Wiśle w Skoczowie.

Od marca rozpoczął się kolejny etap przebudowy linii do Wisły Głębce. Prace obejmą perony na linii Skoczów – Wisła Głębce. Zbudowany zostanie nowy przystanek Ustroń Brzegi między Ustroniem Zdrój a Ustroniem Polaną. Na trasie od Skoczowa w stronę Goleszowa pracować będą maszyny. Równocześnie prowadzone są roboty na linii Goleszów – Cieszyn. Prace są zaplanowane do grudnia. Ich efektem będzie poprawa kolejowego połączenia południa Polski z Beskidem Śląskim.

Zakres kolejnego etapu prac wymaga zmian w komunikacji. Od 1 marca podróżni dojadą pociągiem do Skoczowa. Od Skoczowa do Wisły obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa.

Czytaj dalej >